Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTävlingspendlarna "utvecklas"
You need to log in to create posts and topics.

Ja inte skulle jag få för mig att sitta och klappa mig på stjärten på Västerbron! 🙂

För att inte provocera min omgivning och Fredrik N för mycket så har jag i helgen transporterat mig på min MTB (som inte ser lika dyr ut som den är) iklädd gympadojor, mjukisbrallor och en neutral, svart tröja. Jag kompletterade med att inte ha hjälm på m

Till bristande självdistans kan vi lägga avsaknad av sans och balans.

Är helt på din linje Lotta!

Jag förstår inte varför vissa i denna tråd så idogt vill framhäva teckenvisande cykelpendlare, i ändamålsenliga kläder, som överkänsliga bilistprovokatörer, medan övriga trafikanter, och då främst de bilburna, som tålmodiga dy

Men allvarligt talat, lite måste vi väl kunna skratta åt oss själva utan att för den skull tycka att vi gör fel. Lite som att det är ganska roligt att se alla människor som stryker runt Stureplan i sina "uniformer" och beter sig allmänt lustigt, när man b

Visst måste vi kunna skratta åt oss själva. När det är gjort med humor och med glimten i ögat. Det är inte ledaren. Den är enbart till för att förlöjliga och förminska oss.

Och skrattet fastnar i halsen, när jag som cyklist dagligen ska stå till svar för

Man känner sig som en lantis, som man är. Där jag cyklar råkar jag sällan ut för bilar på vägen och nästan aldrig en pendlare jag kan byta mumbo-jumbo med.

Jag tyckte inte ledaren var så provokativ. Det kändes mer som en ung kille som vill leka med språk

Bruse: Jojjomän, avsaknad av humor eller förmåga att förmedla densamma var det gått om i ledaren. Men ännu viktigare kanske för en ledare; bristen på riktning och vision är total. Eller för att uttrycka det på ren norska: "hva faen vil han?"

Men Fredik, varför kan inte inslag som "hör hemma på träningar och lopp" även användas i trafiken, om de bidrar till tydlighet/säkerhet?

Det är väl ingen naturlag att vissa tecknen är "skitnödiga", det har ju bara med folks uppfattningar att göra. Det ä

Som jag skrev på sidan 1, en dålig pastisch på den humoristiska tekningen i SvD på samma tema. Den var ju kul.