Quote from Guest on 1 June 2008, 08:25Vilken tävlingspuls är det rimligt att ligga på? Min maxpuls är 200 ungefär. Sprang 2,5 med 177 i puls häromdan oc hdet var långt ifrån trevligt!
Vilken tävlingspuls är det rimligt att ligga på? Min maxpuls är 200 ungefär. Sprang 2,5 med 177 i puls häromdan oc hdet var långt ifrån trevligt!
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 08:35jag sprang 825 meter med en maxpuls på 196. Men jag brukar ligga runt 170-180 om jag ska pressa mig lite hårdare en längre sträcka. hur långt tänker du springa vid tävligen/arna?
jag sprang 825 meter med en maxpuls på 196. Men jag brukar ligga runt 170-180 om jag ska pressa mig lite hårdare en längre sträcka. hur långt tänker du springa vid tävligen/arna?
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 08:49Bra fråga, på mina tävlingslopp igår låg jag runt 196 slag... Uppskattar min maxpuls till ca 205(nådde den under ett gött intervallpass förra våren så det e dax att testa igen).
Mina lopp tar mellan 6-8min beroende på vind och båttyp.
Bra fråga, på mina tävlingslopp igår låg jag runt 196 slag... Uppskattar min maxpuls till ca 205(nådde den under ett gött intervallpass förra våren så det e dax att testa igen).
Mina lopp tar mellan 6-8min beroende på vind och båttyp.
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 13:55Jag springer vårruset på Tisdag, 5 km. Jag gissar att vilken puls man klarar att hålla en längre tid beror på hur tränad man är också.
Jag springer vårruset på Tisdag, 5 km. Jag gissar att vilken puls man klarar att hålla en längre tid beror på hur tränad man är också.
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 14:55Några slag över tröskelpuls, lite jobb med att testa fram tröskelpulsen. Bäst att springa på känsla. En gissning är 10-20 slag under maxpuls.
Några slag över tröskelpuls, lite jobb med att testa fram tröskelpulsen. Bäst att springa på känsla. En gissning är 10-20 slag under maxpuls.
Quote from Catharina Brattlin on 1 June 2008, 20:20Min beräknade maxpuls är 183 (220-ålder). Under GBG-varvet låg snittpulsen på 170, och det kändes aldrig jobbigt på något sätt. Så jag tror det är väldigt individuellt hur bra man klarar att ligga på hög puls. Inbillar mig också att det är något man kan t
Min beräknade maxpuls är 183 (220-ålder). Under GBG-varvet låg snittpulsen på 170, och det kändes aldrig jobbigt på något sätt. Så jag tror det är väldigt individuellt hur bra man klarar att ligga på hög puls. Inbillar mig också att det är något man kan t
Quote from Camilla Höög on 1 June 2008, 21:06Det är som sagt individuellt. För att kunna köra länge ska du ligga på en intensitet under mjölksyratröskeln vilket innebär att kroppen hinner göra sig av med all mjölksyra som bildas.
Det är som sagt individuellt. För att kunna köra länge ska du ligga på en intensitet under mjölksyratröskeln vilket innebär att kroppen hinner göra sig av med all mjölksyra som bildas.
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 21:45Jag låg under 145 på Varvet fram till 15 km, sedan sprang jag på känsla av vad som kvar.
Testa vad du klarar på träning, sedan är det bara följa planen. Vad andra har för puls är orelevant.
Jag låg under 145 på Varvet fram till 15 km, sedan sprang jag på känsla av vad som kvar.
Testa vad du klarar på träning, sedan är det bara följa planen. Vad andra har för puls är orelevant.
Quote from Elias Engqvist on 1 June 2008, 23:14Kan vi inte diskutera lite hur bra formeln 220-ålder är i den här tråden också?
Kan vi inte diskutera lite hur bra formeln 220-ålder är i den här tråden också?
Quote from Funbeat user on 1 June 2008, 23:19Det beror på vad man ska ha formeln till.
Det beror på vad man ska ha formeln till.