Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 12:59Då tycker jag att du ska köra två maxpulstest med en timmes vila emellan.
Då tycker jag att du ska köra två maxpulstest med en timmes vila emellan.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 13:31Ett maxpulstest kräver inte en speciell löpteknik och enda sättet en maxpuls kan förändras är nedåt med åldern. Man kan alltså inte träna upp sin maxpuls. Överdramatisera inte maxpulstestet, det går att göra utan att kräkas eller må dåligt. Visst blir man
Ett maxpulstest kräver inte en speciell löpteknik och enda sättet en maxpuls kan förändras är nedåt med åldern. Man kan alltså inte träna upp sin maxpuls. Överdramatisera inte maxpulstestet, det går att göra utan att kräkas eller må dåligt. Visst blir man
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 13:53Då har du olika förutsättningar inför maxpulstesten och det påverkar testen som därmed är beroende av en mängd variabler.
75% under några timmars utövande i tävlingsfart verkar lågt i mina ögon .Men vad vet jag som är mest ute och cyklar?
Då har du olika förutsättningar inför maxpulstesten och det påverkar testen som därmed är beroende av en mängd variabler.
75% under några timmars utövande i tävlingsfart verkar lågt i mina ögon .
Men vad vet jag som är mest ute och cyklar?
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 15:08Jag har kommit fram till att det inte funkar att springa ett lopp på puls...
Jag har kommit fram till att det inte funkar att springa ett lopp på puls...
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 15:47Jag överdramatiserar inte maxtest men grejen är att du ska komma upp i 100% på ett sådant test, ligger du på 90% är det inte ett maxtest. Det gör att det inte är så enkelt att göra ett sådant heller. Dessutom krävs det en viss teknik i den gren du tänkt g
Jag överdramatiserar inte maxtest men grejen är att du ska komma upp i 100% på ett sådant test, ligger du på 90% är det inte ett maxtest. Det gör att det inte är så enkelt att göra ett sådant heller. Dessutom krävs det en viss teknik i den gren du tänkt g
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 15:57Jag tror snarare tvärtom, ifall du har lika resultat efter en timmes vila har du inte kört fullt på första testet.
Men jag är ju bara en klentbent cyklist så jag har säkert helt fel.
Jag tror snarare tvärtom, ifall du har lika resultat efter en timmes vila har du inte kört fullt på första testet.
Men jag är ju bara en klentbent cyklist så jag har säkert helt fel.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 18:04david du är alltid ute och cyklar har vi inte sagt det nog med gånger nu
david du är alltid ute och cyklar har vi inte sagt det nog med gånger nu
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 18:38Min kropp skulle inte klara att göra maxpulstest två ggr med en timme emellan.
Min kropp skulle inte klara att göra maxpulstest två ggr med en timme emellan.
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 19:01Javisst Eva, du är ju i alla fall min lilla Flamma!
Javisst Eva, du är ju i alla fall min lilla Flamma!
Quote from Funbeat user on 3 June 2008, 22:05Denna diskussion verkar ha svävat iväg en del...min ursprungliga frågar var vad som är rimlig tävlingspuls under ett 5km lopp. Svaret som ni gett mig är att det inte finns någon 🙂 Jag kan iaf rapportera att det gick att springa 5km med 180 i puls för mig
Denna diskussion verkar ha svävat iväg en del...min ursprungliga frågar var vad som är rimlig tävlingspuls under ett 5km lopp. Svaret som ni gett mig är att det inte finns någon 🙂 Jag kan iaf rapportera att det gick att springa 5km med 180 i puls för mig