Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTankar under löpning
You need to log in to create posts and topics.

Tänker på allt möjligt, ju långsammare pass desto mer tankar. Under hårda pass orkar jag inte tänka så mycket, fokuserar då mest på uppgiften.

Men på långpass kan det bli:
Planering och problemlösning - veckomatsedeln, problem på jobbet etc
Räkning - hur

På kvalitetspass är det 100% fokus på min uppgift, dvs löpningen. Har ofta musik i öronen, men lyssnar inte egentligen det är bara ett bakgrundsbrus.

På långpass låter jag mest tankarna fladdra på allt och inget. Ganska ytliga och ryckiga tankar. Kollar

Jag tänker ofta på att jag springer, och vinner, stora mästerskap som os tex. Jag kan tex höra tv-kommentatorn inne i huvudet kommentera när jag vinner och står högst upp på prispallen. Ganska roligt. Detta är ju fantasier och drömmar som aldrig kommer at

Tänker på antingen (A) de löptekniksaker jag för närvarande har fokus på, (B) tempot, eller (C) ingenting (zombie-mörkret).

Kul tråd! 🙂
Löpning för mig är mycket tankeverkstad och problemlösning fram till en viss punkt då bara nuet existerar. Jag inrriterar mig ibland på att jag inte har med mig ett anteckningsblock eller en diktafon, dyl att memorera en smart lösning på ett

Jag funkar nog som Maria och Kristina: På lugna långpass flyter tankarna på om allt möjligt och ju mer krävande passen är, desto mer fokus på själva springningen. Om det är jättetufft, blir tankarna tyvärr mest av typen "Fy så jobbigt - det här orkar jag

Ja, kul att läsa era tankar. Jag känner igen mig i en del och känner inte alls inte mig i annat.

Ibland tänker jag "Oj, så långt det är kvar. Är jag aldrig hemma snart? osv" men det är mest i början.

Ibland räknar jag också, lite tempon och avstånd och

Tillägg: När jag springer intervaller tänker jag förstås bara på löpningen och på hur jobbigt det är. Typ fy f-n etc.

Tillägg: När jag springer intervaller tänker jag förstås bara på löpningen och på hur jobbigt det är. Typ fy f-n etc.

Bra fråga! Har nog aldrig tänkt på vad jag tänker på...men jag har ju bara löpt i 40 år (H) Numera tänker jag bara på teknik. Stolt hållning, andning, fotisättning, steglängd, tempo, puls, hälkick osv. Däremot är jag duktig på att ta in synintryck. Försök