Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTankar under löpning
You need to log in to create posts and topics.

Lite olika, antingen
a) Om jag har karta i handen: "Var f-n är jag!", eller
b) om det går lätt: "Oj, nu kan jag öka och komma under den-eller-den tiden", eller
c) om det går tungt: "Åh, är jag inte framme snart!"

Det där "öh, är jag inte framme snart", brukar dyka upp efter 2-3 km på mina långpass. Vid 7-8 km vänder det oftast tack och lov, annars skulle jag nog byta intresse. 🙂 Ofta undrar jag hur i h-e jag ska palla distansen, strax efter jag startat. Trams oc

Talböcker, radio P1 eller problemlösning

Ja, vad tänker man på när man springer? För min egen del tänker jag på allt möjligt.

Det är när jag springer som jag finner lösningen.
Det är när jag springer som jag sorterar bort alla negativa saker.
Det är när jag springer som jag laddar med positiv

Det blir oftast en podcast, antingen P3 Dokumentär eller någon TV-spelsdokumentär. Det brukar få tiden att rulla på, sen brukar jag titta på klockan och tänka antingen jag är i fas, ur fas eller bättre än förväntat. Men nu går det på rutin, det är nog lit

I Sverige lyssnar jag på radio, P1 eller någon radiodokumentär vanligtvis. I dk/utomlands blir det lagrad musik. Sen roar jag hjärnan med lite allt möjligt från att inte nudda rötter och hoppa upp på bänkar/stenar till att spela piano till musiken till at

Jag tillhör de som räknar. Efter varje km räknar jag ut det totala genomsnittstempot och ibland räknar jag även ut hur många % det är kvar att springa.

Annars tycker jag det är svårt att fokusera när jag springer, tankarna fladdrar liksom iväg. Men jag

När jag springer förbi villaträdgårdar på tidiga hösten tänker jag alltid på äpplen. Särskilt när det har regnat doftar det liksom äpplen överallt och jag brukar tänka att det är synd att jag är för gammal för att palla dem och sen springer jag vidare och

Jag hade förmånen att springa ett 6-timmarslopp igår och med den erfarenheten (andra gången i mitt liv) så kan jag säga - tankarna fladdrar!

När allt löper som det ska så tänker jag inget särskilt. Jag lyssnar på min spellista, sjunger med i refrängen oc

Jag håller med Kristina och Sylvia - när jag springer intervaller är jag väldigt koncentrerad på uppgiften, medan jag kan springa långpass på 3 timmar och inte komma ihåg en enda sak jag tänkt på när jag kommer hem.

Jag springer i stort sett alltid med