Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTerränglöpning
You need to log in to create posts and topics.

Aha! Då är det såna mina barn ska ha! 🙂

Jag var ute i mina vanliga joggingskor häromdagen och råkade sätta ner hela högerfoten i ett vattenområde på en äng. Vattnet rann ut fort, den fukt som var kvar blev snabbt varm.

Min upplevelse är att det är näst intill omöjligt att hålla vatten borta (

Ah! Intressanta synpunkter! (t+)

@ Anders Berglund: terränglöpning är ett brett ämne och prata om vilka skor som lämpar sig bäst för det borde väl ändå ingå, eller?

Lite nyfiken på en annan sak: finns det någon skillnad mellan löpstilen man har för "van

@Fredrik

Denna modellen är ganska välventilerad och snabbtorkande.
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/41/Soles2.jpg/250px-Soles2.jpg
Och de håller länge också.
Har själv ett par från 60-talet och de funkar fortfarande..

illbatting: Du är välkommen att hänga med mig på ett orienteringpass med dom skorna! 🙂

@Mackan: Illbatting är en taggad tuffing som gillar när taggarna river i skinnet 😉

Springer man obanat är stegen normalt längre, och man är i kontakt med marken längre tid.

@Bennu & her 3 demons ?: (1) tja, idéer om skor har väl en del med terränglöpning att göra, (2) idealt så är löpstilen för terränglöpning så nära den för slätlöpning som möjligt. Samma nyckelord gäller: upprätt hållning, etc.

@"Mackan"
Hmm.. orientering..
Blir det i Ängsholmsparken eller National Heroes Park? (H)

@Blanders
Inte så taggad och tuff, snarare mjuk, följsam och observant var jag sätter fötterna..

@Magnus: Tack för denna upplysning, har bekymrat mig för den lägre stegfrekvensen som blir för mig i obanat. Slut på alla bekymmer!

@Anders: Trådskaparen frågade om terrängskor, och...?

Edit: @Illbatting: Det går inte att spika upp en pudding på väggen