Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTerränglöpning
You need to log in to create posts and topics.

Dom Icebugen jag tänkte på var Celeritas och saknar metalldubbar, men det finns som sagt många att välja på beroende vad man vill att de ska kunna göra.
Det är på det här sättet man blir fast och snart sitter man där med 2siffrigt antal löpar skor 🙂

Ja, det är ju inte direkt så att träning innebär någon större utmaning när det gäller att hitta ursäkter för att få shoppa... 😉

Jo, jag tvekade egentligen mest för att jag inte vet om jag vill satsa pengarna på ett par skor anpassade för terräng eller ett par skor anpassade för vintern, för jag är rätt övertygad om att jag kommer att springa i snö (om det blir mer denna kommande v

Som icebug. DÅ passar ju de perfekt. Jag funderar i de banorna då jag springer 1-2 orienteringstävlingar per år och då får en bra vintersko och perfekt till vintern!

Min gissning är att om du i dagsläget funderar på att springa ett terränglopp och tycker att det ser roligt ut, så kommer du med stor sannolikhet tycka om att springa i skogen.

Men jag är väl inte den mest objektiva domaren, jag gillar skogen och skulle

Men då måste Icebugen passa! Jag är på jakt efter (terräng)skor och provade Icebug men den sitter som en kasse på min fot. Och om foten kasar runt i sidled så ökar skaderisken (den där man skulle minska genom att ha specifika skor.)

Så viktigare än att s

Terrängskor på vintern?

Jag ser vinterlöpning på flera sätt:

- ut å kuta i snöstorm/snö + blåst=bra träning både mentalt och fysikt. Jätteroligt faktiskt, bara man kommer ut, och skönt att komma in sedan.

- ut å kuta långpass=bra träning för att upprä

Jahap. Det blir till att traska ner och ta sig en ordentlig titt på några sköna terrängskor då! 😀 (t+)

Som denna kanske?

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=808264

Kan, likt några andra, varmt rekomendera Inno8 X-talon 212, bättre skor tror jag inte jag kommer hitta, men det beror ju iofs på hur ens fot ser ut (smal/bred) om man trivs i dom eller inte. Lycka till!