Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTerränglöpning
You need to log in to create posts and topics.

Nej, det förstås, men jag tänkte att du hade planer för 2/10 ... och även på andra håll finns det rätt ofta omklädningsrum, som räcker till om inte deltagandet är högre än det var i Lkpg-XC.

Själv skulle jag väl bara springa hem och sätta mig i badkaret

En del har sagt det redan, men terränglöpning kräver träning i skogen. Mixa stigar och motionsspår. Motionsspår är kanon för att vänja kroppen i att springa långt.

Ta ett, två eller tre varv på det spår som passar dig bäst. Kommer det en backe...försök

Ville bara påminna om MH:s m.fl. råd om låga terrängskor. Det är vingligt och instabilt nog för oss som är lite nya, och en hög dämpad sko ute i obanat... Nä, man vill ju inte bli liggande ute i skogen med en sönderstukad fotled 🙁

Fast man vill ju inte lägga en massa pengar på dyra orienteringsskor om man inte vet om man vill fortsätta med denna typen av löpning... (#)

Nu vet jag inte om jag tycker 995kr för ett par X-Talon 212 eller Icebugen är specielt dyrt och de gör terränglöpningen så mycket roligare
Sen slipper du förstöra dina andra skor som inte är anpassade för att bli blöta.

Klart, om de fungerar att springa med i vinterväglag, så kan jag tycka att det är idé i att köpa ett par, för de där dubbarna som man drar på sina vanliga löparskor fungerade väl inte sådär superbra i vintras. (#)

Funkar X-talon 212 skorna att springa me

x-talon är smala i lästen och går ganska högt upp "på foten", det är inte alla som gillar det
icebug är vattenavstötande och har dubbar, men är bredare i lästen
salomon har också terrängskor, och the north face (tror jag?)

Om du fortsätter att springa obanat i vinter och undviker blankis så kommer de funka perfekt. Dessutom kommer du bli stark av att springa i snö och när sedan snön försvinner kommer du att bli snabb också. Men om du vill ha en bra resa på isiga partier ska

Hmm... Jag vill helst undvika att ha tio uppsättningar skor. Jag skulle egentligen vilja hålla mig till två olika varianter som passar alla underlag. Just nu vet jag ju inte hur mycket jag kommer att springa i terräng jämfört med vanlig löpning... 🙁

Barfota..? (t+)