Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 21:02För min del kommer pressen mest från mig själv och jag har inga problem att pressa mig lika hårt på träning som på tävling. Hade jag någon kompis att tävla mot så vore det en annan sak.
För min del kommer pressen mest från mig själv och jag har inga problem att pressa mig lika hårt på träning som på tävling. Hade jag någon kompis att tävla mot så vore det en annan sak.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 21:23Jag kan grovsortera mina löparkompisar i de här kategorierna:
1. Siktar högt. Gör betydligt bättre resultat på tävling än på träning men bryter också ofta
2. Fullföljer oftast och gör generellt alltid bättre ifrån sig på tävling jämfört med träning
3.
Jag kan grovsortera mina löparkompisar i de här kategorierna:
1. Siktar högt. Gör betydligt bättre resultat på tävling än på träning men bryter också ofta
2. Fullföljer oftast och gör generellt alltid bättre ifrån sig på tävling jämfört med träning
3.
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 08:30Spring efter ett program där måltiden är 50 minuter; jag gissar att du kommer öka snabbt i tider och ganska snart vara under 55 minuter. Om kanske 2 år sub50. Men det beror på vikt också, samt att man tränar fart och intervaller enligt vad programmet säge
Spring efter ett program där måltiden är 50 minuter; jag gissar att du kommer öka snabbt i tider och ganska snart vara under 55 minuter. Om kanske 2 år sub50. Men det beror på vikt också, samt att man tränar fart och intervaller enligt vad programmet säge
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 22:08Får börja med ett sådant program när detta loppet är sprunget. Är lite rädd att jag ska bli skadad bara när jag springer intervaller. Att det sliter på kroppen mer eftersom att jag bara är uppe i 2 mil/vecka. Kanske ska öka distansen först.
Får börja med ett sådant program när detta loppet är sprunget. Är lite rädd att jag ska bli skadad bara när jag springer intervaller. Att det sliter på kroppen mer eftersom att jag bara är uppe i 2 mil/vecka. Kanske ska öka distansen först.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 00:04Ja, börja med distansen först. Och variation är viktigt. Det är direkt farligt att försöka slå sitt rekord varje pass. Försök att hitta njutningen i det fina vädret, att längta ut till nästa träningspass. Om man har pressen på sig att hela tiden förbättra
Ja, börja med distansen först. Och variation är viktigt. Det är direkt farligt att försöka slå sitt rekord varje pass. Försök att hitta njutningen i det fina vädret, att längta ut till nästa träningspass. Om man har pressen på sig att hela tiden förbättra
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 21:59Sprang idag 3km i 5.05 tempo, men jag har väldigt svårt att ta ut mig helt, slutade strax innan 3km eftersom att jag tyckte att det blev jobbigt. Upp och nedjogg innan och efter.
Tror ni det funkar att hålla det tempot på tävling eller ska man safea och k
Sprang idag 3km i 5.05 tempo, men jag har väldigt svårt att ta ut mig helt, slutade strax innan 3km eftersom att jag tyckte att det blev jobbigt. Upp och nedjogg innan och efter.
Tror ni det funkar att hålla det tempot på tävling eller ska man safea och k
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 22:09Börja i 5:20-tempo och öka efter 5 km om du känner att du har krafter till det.
Börja i 5:20-tempo och öka efter 5 km om du känner att du har krafter till det.
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 09:31Prova spring någon liten tävling när du kommit igång, så du ser hur du reagerar jämfört med träningen. Finns hur många småtävlingar som helst.
Själv brukar jag hamna på 40 s / km långsammare på träning när jag kör mina "ganska tuffa" milpass....men jag g
Prova spring någon liten tävling när du kommit igång, så du ser hur du reagerar jämfört med träningen. Finns hur många småtävlingar som helst.
Själv brukar jag hamna på 40 s / km långsammare på träning när jag kör mina "ganska tuffa" milpass....men jag g
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 11:03Jag ska springa ett lopp i veckan som kommer, det är därför jag undrar så om tempot. Är väl nervös antar jag. 🙂
Tror att jag börjar på 5:30 och sedan ökar om jag orkar. Ska springa nu i helgen mitt sista milpass innan tävlingen, får se vad jag får för t
Jag ska springa ett lopp i veckan som kommer, det är därför jag undrar så om tempot. Är väl nervös antar jag. 🙂
Tror att jag börjar på 5:30 och sedan ökar om jag orkar. Ska springa nu i helgen mitt sista milpass innan tävlingen, får se vad jag får för t
Quote from Funbeat user on 13 May 2011, 11:50Pressa dig inte till max helgen innan din tävling. De flesta väljer att minska träningsmängden veckorna innan tävling.
Pressa dig inte till max helgen innan din tävling. De flesta väljer att minska träningsmängden veckorna innan tävling.