Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 13:54Rent teoretiskt ansamlar man syra om man springer lite för snabbt vilket antagligen inhiberar nån/några enzymatiska effekter i musklerna och då tränar man inte på steady-state nivå och således sämre effekt.
Orkar inte kolla upp vilka processer det är och
Rent teoretiskt ansamlar man syra om man springer lite för snabbt vilket antagligen inhiberar nån/några enzymatiska effekter i musklerna och då tränar man inte på steady-state nivå och således sämre effekt.
Orkar inte kolla upp vilka processer det är och
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 13:54Ok, tack!
Ok, tack!
Quote from Funbeat user on 1 April 2011, 15:27men då måste det ju gå att höja mjölksyretröskeln genom att springa i uppför också eller?
det måste ju bli mer effektivt än att springa där det är platt?
men då måste det ju gå att höja mjölksyretröskeln genom att springa i uppför också eller?
det måste ju bli mer effektivt än att springa där det är platt?
Quote from Håkan Öhling on 1 April 2011, 18:35Jag är just nu väldigt förtjust i FIRST, som bygger på tre pass per vecka samtliga med väldigt hög intensitet. Eftersom jag tror på intensitet är jag tveksam till långa pass i mesig fart. Om mna orkar springa fort borde väl träningen ge bättre resultat?
Jag är just nu väldigt förtjust i FIRST, som bygger på tre pass per vecka samtliga med väldigt hög intensitet. Eftersom jag tror på intensitet är jag tveksam till långa pass i mesig fart. Om mna orkar springa fort borde väl träningen ge bättre resultat?
Quote from Håkan Öhling on 1 April 2011, 18:35Jag är just nu väldigt förtjust i FIRST, som bygger på tre pass per vecka samtliga med väldigt hög intensitet. Eftersom jag tror på intensitet är jag tveksam till långa pass i mesig fart. Om mna orkar springa fort borde väl träningen ge bättre resultat?
Jag är just nu väldigt förtjust i FIRST, som bygger på tre pass per vecka samtliga med väldigt hög intensitet. Eftersom jag tror på intensitet är jag tveksam till långa pass i mesig fart. Om mna orkar springa fort borde väl träningen ge bättre resultat?
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 13:51G-man, när laktathalterna stiger i blodet torde de enzymer som styr fettförbränningen inhiberas...
Fettförbränningen är ju maximal vid den intensitet där laktatet börjar stiga märkbart över vilonivåer (kallas aeroba tröskeln, ventilatoriska tröskeln, pra
G-man, när laktathalterna stiger i blodet torde de enzymer som styr fettförbränningen inhiberas...
Fettförbränningen är ju maximal vid den intensitet där laktatet börjar stiga märkbart över vilonivåer (kallas aeroba tröskeln, ventilatoriska tröskeln, pra
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 14:02Torbjörn>>Springer man som sagt 3pass i veckan går det att göra så! Om man ska träna fler löppass bör dessa inte vara i hårt tempo... Det är som du säger onödigt att springa och lunka då.
Edit.... svar till Torbjörn
Torbjörn>>Springer man som sagt 3pass i veckan går det att göra så! Om man ska träna fler löppass bör dessa inte vara i hårt tempo... Det är som du säger onödigt att springa och lunka då.
Edit.... svar till Torbjörn
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 14:13vad bra då vet jag det tur som är så brukar man ju ha max 1 till 2 vilodagar på en vecka.
Verkar vara delad syn på hur man ska uppnå högre tröskel, alltså kan det inte finnas något bra svar på det hela?
vad bra då vet jag det tur som är så brukar man ju ha max 1 till 2 vilodagar på en vecka.
Verkar vara delad syn på hur man ska uppnå högre tröskel, alltså kan det inte finnas något bra svar på det hela?
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 14:42Staket>> Givetvis finns det bra svar till att höja tröskelfarten. Det går däremot att göra det på olika sätt och en kombination kanske är att föredra... Om jag hade varit en renodlad löpare hade min basveckan på terrängsäsong(vår,sommar,höst) sett ut unge
Staket>> Givetvis finns det bra svar till att höja tröskelfarten. Det går däremot att göra det på olika sätt och en kombination kanske är att föredra... Om jag hade varit en renodlad löpare hade min basveckan på terrängsäsong(vår,sommar,höst) sett ut unge
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 15:08ok
ok