Quote from Guest on 14 January 2010, 12:56Hej!
Jag undrar om nån har några bra tips för att få bukt med krånglande benhinnor. Jag sprang ganska mycket i somras och fick benhinneinflammation på ena benet.. Det är mkt bättre nu men släpper inte helt utan ligger och pyr och om jag börjar springa så
Hej!
Jag undrar om nån har några bra tips för att få bukt med krånglande benhinnor. Jag sprang ganska mycket i somras och fick benhinneinflammation på ena benet.. Det är mkt bättre nu men släpper inte helt utan ligger och pyr och om jag börjar springa så
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 13:06Jag brukar koncentrera mig på att lyfta och skjuta ifrån med låret istället för fotleden. Brukar avlasta benhinnorna.
Jag brukar koncentrera mig på att lyfta och skjuta ifrån med låret istället för fotleden. Brukar avlasta benhinnorna.
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 13:54inlägg fungerade för mig - det försvann direkt då 🙂
inlägg fungerade för mig - det försvann direkt då 🙂
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 13:54Voltaren? 😉
Gärna i kombination med vila, sen låångsam upptrappning och bra, proffsigt utprovade skor.
Voltaren? 😉
Gärna i kombination med vila, sen låångsam upptrappning och bra, proffsigt utprovade skor.
Quote from Lars Breström on 14 January 2010, 14:03Kylbehandling, iskallt fot/ben-bad i ca.5 minuter och voltaren.
Stretch av både fram och baksida underben och fot.
Men detta lindrar bara symptomen, du behöver komma åt orsaken.
Mer dämpade skor eller fotbäddar kan vara ett alternativ.
Ändrad löpstil ett
Kylbehandling, iskallt fot/ben-bad i ca.5 minuter och voltaren.
Stretch av både fram och baksida underben och fot.
Men detta lindrar bara symptomen, du behöver komma åt orsaken.
Mer dämpade skor eller fotbäddar kan vara ett alternativ.
Ändrad löpstil ett
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 14:25Från en annan tråd...
---------
Jag fick, precis som många många andra benhinneinflammation när jag började komma upp i 4 mil i veckan. Det som krävs för att bli av med en benhinneinflammation är enligt mig diciplin och tålamod, svårt nog kan jag tycka.
Från en annan tråd...
---------
Jag fick, precis som många många andra benhinneinflammation när jag började komma upp i 4 mil i veckan. Det som krävs för att bli av med en benhinneinflammation är enligt mig diciplin och tålamod, svårt nog kan jag tycka.
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 15:59Jag har också gått igenom samma problem. Prövade att vila i 6 veckor (körde vattenlöpning i stället), men sedan var problemen tillbaka direkt. Så rådet att komma åt orsaken verkar vara viktigt.
När jag fick inlägg så blev det mycket bättre. Men inte mer
Jag har också gått igenom samma problem. Prövade att vila i 6 veckor (körde vattenlöpning i stället), men sedan var problemen tillbaka direkt. Så rådet att komma åt orsaken verkar vara viktigt.
När jag fick inlägg så blev det mycket bättre. Men inte mer
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 16:02Mitt första inlägg på FB får bli detta 😉
1. Sätt dig ner
2. Ta en handduk och sätt mellan tänderna (detta gör ont)
3. Sedan tar du och drar dina knogar längs smalbenet upp och ner (det funkar även att typ "kavla" med en penna eller liknande)
4. Gör så n
Mitt första inlägg på FB får bli detta 😉
1. Sätt dig ner
2. Ta en handduk och sätt mellan tänderna (detta gör ont)
3. Sedan tar du och drar dina knogar längs smalbenet upp och ner (det funkar även att typ "kavla" med en penna eller liknande)
4. Gör så n
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 18:49Jag har också dragits med benhinneinflammation. Trots vila, stretch och allsköns knep så kom det alltid tillbaka när jag började springa igen, varenda gång. Efter att ha trillat in på ett inlägg här på Funbeat om löpteknik (http://www.funbeat.se/blogs/sho
Jag har också dragits med benhinneinflammation. Trots vila, stretch och allsköns knep så kom det alltid tillbaka när jag började springa igen, varenda gång. Efter att ha trillat in på ett inlägg här på Funbeat om löpteknik (http://www.funbeat.se/blogs/sho
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 19:44Har också haft hemska problem med benhinnor men har blivit av med problemet (ta i trä). Det jag gjorde var:
1. Vilade och åt antiinflammatoriskt i ngr veckor.
2. Köpte nya skor (både inom- och utomhus) samt la i inlägg.
3. Springer aldrig på asfalt utan u
Har också haft hemska problem med benhinnor men har blivit av med problemet (ta i trä). Det jag gjorde var:
1. Vilade och åt antiinflammatoriskt i ngr veckor.
2. Köpte nya skor (både inom- och utomhus) samt la i inlägg.
3. Springer aldrig på asfalt utan u