Quote from Hanna Boquist on 18 January 2010, 22:14Jag instämmer med övriga.
Inlägg i skorna. Kanske testa nya skor?
Massage som beskriven ovan. Funkar kanon!
Sen kan dum när du är i duschen, hålla duschen mot det ömma, variera varmt vatten, kallt vatten. Det ökar på blodcirkulationen och snabbar på läkni
Jag instämmer med övriga.
Inlägg i skorna. Kanske testa nya skor?
Massage som beskriven ovan. Funkar kanon!
Sen kan dum när du är i duschen, hålla duschen mot det ömma, variera varmt vatten, kallt vatten. Det ökar på blodcirkulationen och snabbar på läkni
Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 21:09Om man är lite lat eller bara energisnål och inte vill spola bort en massa vatten i duschen så kan man testa Hot & Cold liniment. Funkar på samma sätt, därav namnet. Har dessutom den trevliga bieffekten att man luktar Jenkatuggummi av det. =)
http://www.
Om man är lite lat eller bara energisnål och inte vill spola bort en massa vatten i duschen så kan man testa Hot & Cold liniment. Funkar på samma sätt, därav namnet. Har dessutom den trevliga bieffekten att man luktar Jenkatuggummi av det. =)
http://www.
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 14:11Jag hade problem för ett tag sen med båda behinnorna och testade alla tips i den här tråden. Det som hjälpte mig till sist var att ta bor den översta snörningen på skorna. Värken försvann efter ett par dagar!
Jag hade problem för ett tag sen med båda behinnorna och testade alla tips i den här tråden. Det som hjälpte mig till sist var att ta bor den översta snörningen på skorna. Värken försvann efter ett par dagar!
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 14:58Har precis samma erfarenheter som Åsa.
Hade problem med benhinnorna i många år. Efter att ha provat ut skor med pronationsstöd, , byta löpunderlag, ortopediska inlägg, voltaren, vila, massage, tåhävningar etc etc. Ingenting hjälpte. Hade nästan acepter
Har precis samma erfarenheter som Åsa.
Hade problem med benhinnorna i många år. Efter att ha provat ut skor med pronationsstöd, , byta löpunderlag, ortopediska inlägg, voltaren, vila, massage, tåhävningar etc etc. Ingenting hjälpte. Hade nästan acepter
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 15:09Hur ser man till att foten inte landar framför kroppen utan under?
Hur ser man till att foten inte landar framför kroppen utan under?
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 15:17Luta kroppen framåt när du springer.
http://www.youtube.com/watch?v=2OE1OPzBc04&feature=related
Luta kroppen framåt när du springer.
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 15:21Genom att luta sig framåt då man springer.. En känsla av att "falla framåt" De flesta som springer barfota.. springer just på det sättet... utan träning.. 🙂 Känns helt enkelt natrurligt.. Det finns massor av info on the internet.. 🙂
Genom att luta sig framåt då man springer.. En känsla av att "falla framåt" De flesta som springer barfota.. springer just på det sättet... utan träning.. 🙂 Känns helt enkelt natrurligt.. Det finns massor av info on the internet.. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 15:24Olof och Åsa: Lägg till mig i den klubben. Jag hade visserligen bara problem några månader men de försvann så fort jag ändrade mitt löpsteg.
Sanna: Försök få det att kännas som om höften är den kroppsdel som "leder" din kropp framåt, tryck fram den så at
Olof och Åsa: Lägg till mig i den klubben. Jag hade visserligen bara problem några månader men de försvann så fort jag ändrade mitt löpsteg.
Sanna: Försök få det att kännas som om höften är den kroppsdel som "leder" din kropp framåt, tryck fram den så at
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 15:58Har precis dragit igång löpningen igen efter att ha vilat och "voltarenat" ut en benhinneinflamation... Hämtade ut mina skoinlägg imorse och ser med spänning fram emot kvällens löprunda.
Vill passa på och tacka för strechtipsen längre upp i tråden, skall
Har precis dragit igång löpningen igen efter att ha vilat och "voltarenat" ut en benhinneinflamation... Hämtade ut mina skoinlägg imorse och ser med spänning fram emot kvällens löprunda.
Vill passa på och tacka för strechtipsen längre upp i tråden, skall
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 16:03Luta dig inte framåt, det är helt fel!
Många tolkar detta som att man skall böja sig i midjan. Det leder ofelbart till en dålig ställning, där höften skjuts bakåt. Rätt ställning är i stället att skjuta höften framåt genom att hålla huvudet högt och rak
Luta dig inte framåt, det är helt fel!
Många tolkar detta som att man skall böja sig i midjan. Det leder ofelbart till en dålig ställning, där höften skjuts bakåt. Rätt ställning är i stället att skjuta höften framåt genom att hålla huvudet högt och rak