Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningtips för benhinnor nån?
You need to log in to create posts and topics.

Hur ser det här ut?
http://www.youtube.com/watch?v=2ghDPdVE-uc

David: Det där ser bra ut. Michael Johnson är lite som Paula Radcliffe, bländande teknik men gör sjuka saker med huvudet som gör att man lätt missar det.

Michael Johnson är lite extrem! Ett exempel från en mer "vanlig" människa. Lutar inte alls framåt, inte ens när det går fortare: http://www.youtube.com/watch?v=CERyUWwWkOc&feature=related

Jag har samma erfarenhet som Åsa och Olof berättat om.

Efter att ha provat vila, olika skor och inlägg, massage, streching, styrketräning, tigerbalsam, voltaren, etc utan resultat, så bestämde jag mig för att lägga om tekniken samt träna mer och med tun

Förstår att det är en gammal tråd och att det kanske är lite tveksamt om jag får svar. Ylva: När du säger att man ska trycka undan muskeln från skenbenet gäller det om man har ont på insidan av skenbenet? Alltså trycka på muskeln på insidan av skenbenet o

Tack Joakim för att du drog fram den här tråden.
Jag åkte på en inflammation under sommaren och har efter det varit känslig till och från när jag springer försöker nu trappa upp distansen på löpningen men ska prova mig fram med alla tips som fanns här.
F

Jag har haft STORA problem i flera år och provat alla tips man kan hitta när man googlar, inkluderat vad som tipsas om i denna tråd, men inget har funkat särskilt bra för mig. För några månader sen så provade jag aloe vera juice och torkad mangostan i den

nybörjare å fick ont nästan direkt i skenbenen. Fick tipset tåhävningar och gör nu ca 300 st under dagens lopp i varierande antal. Kom på mig själv när jag stod i kön på ica att jag gorde tåhävningar även där. Å ja smärtan har helt klart förvunnit i skenb

Kör ner underbenen i en hink i så varmt vatten du tål utan att bränna upp dig.
I vattnet skall du ha rört i en tekopp med grovsalt och sitt kvar tills det svalnat c:a 15-20 min. Detta kan du göra dagligen tills det känns bättre.
Lycka till Johnny

För mig har det fungerat väldigt bra med tigerbalsam