Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTips om pulsklocka
You need to log in to create posts and topics.

K, så här tänker jag:

RS400sd verkar mest ekonomisk, har en bra display, men en irriterande överföringsfunktion, samt en fotboja som inte är lika optimal som GPS:en utomhus (Sen att GPS:en har "Hitta hem" funktion är ju aldrig fel en lördag morgon)

305:

Jag har en GF305 som jag är fantastiskt nöjd med.

Den är givetvis ett träningsredskap och inte en vardagsklocka, men i min mening otroligt mer lättanvänd än den polarklocka jag köpte (och lämnade tillbaka dagen efter eftersom man var tvungen att fylla i

Finns det några hyfsade budgetvarianter för fattiga nybörjare? Typ under tusenlappen? Det enda jag tror mig behöva är puls- och tidmätning. GPS och sånt låter lite väl avancerat för mig... 🙂

Till att börja med tyckar jag vi kan sluta prata om polars antika överföring mha ljud. Det slutade dom med för länge sen.

Det som gällt de senaste åren är IR och det är inga som helst problem så länge man har bärbar dator. Har man bara en stationär dator

305:an har faktiskt fler funktioner än 405:an! Garmin slopade några funktioner samtidigt som de lade till en (för mig) meningslös funktion för att dela rundor med kompisar.

Vilka funktioner är det som de har slopat? Jag har bara hört folk säga detta men ingen uttryckligen säga vad för funktioner.

Nya GF405 kommer ju föra över trådlöst, det är trevligt.

Jag har en Polar RS 400SD som jag är nöjd med. Tycker det är ok med fotpoden eftersom den även funkar på löpband. Sen ska det tydligen komma en gps-mottagare till den under våren som kanske frestar en.
Jag tycker det funkar bra att ladda in infon i dator

Karl - Rutter och multisportlägen är vad jag kommit fram till.

Karl: "Nya GF405 kommer ju föra över trådlöst, det är trevligt." - vänta lite nu var inte IR (trådlöst) dåligt och USB (kabel) bra?

Jag håller iofs med om att IR räcker för mig även om bluetooth vore bättre men det kanske inte var du Karl?

Eftersom jag har utvecklat lite grejor med IR så kan jag säga att det har en tendens att strula.
Nya GF405 har ett stängt protokoll som heter ANT och inte bluetooth.

Hmm vad gör funktionaliteten rutter och multisportläge? Multisport kan jag tänka mig att