Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ojdå,

jag som tyckte det var en bra ide att klämma en banan och en enervit bar ca 45 min innan start.

Hur lång tid innan start behöver det vara för att man inte ska få sockerfall?

30,45,60 min?

"@Linus: Ok, hur länge håller du igång är dina långpass/tävlingar?"
Rätt länge, se min träningskalender för detaljer.

David, utveckla gärna detta:
"Linus, intag av bar, gel, banan eller dylikt precis innan fysisk aktivitet kan resultera i akut blodsocker

@Linus: Ok, cykelpassen är ju lite längre med en del monsterpass. Löpningen däremot...där behövs inget energitillskott.

Jag kollade bara din träning 2010 och 2011.

Så har du inget mer att säga om Ironman eller ultralöpning så föreslår jag att du testar

Jodå Totteman, jag har kört en järnmannen, men det var några år sedan, innan vi fick barn. Jag har dock inga andra synpunkter på upplägg, som sagt man får pröva sig fram och köra på det man märker funkar. Vill man börja sitt lopp med rågbröd och man tycke

Det intressanta med gel är att det är snabbt, dvs går ut i kroppen snabbt. Då stiger blodsockerhalten och insulin utsöndras för att ta ned blodsockerhalten till en nivå som kroppen vill ha.

Det är inget nytt med det, det vet ju alla.

Det intressanta vor

"Det intressanta med gel är att det är snabbt, dvs går ut i kroppen snabbt. Då stiger blodsockerhalten och insulin utsöndras för att ta ned blodsockerhalten till en nivå som kroppen vill ha."

Nja, det där är nog inte hela sanningen... Vad jag förstår så

Enervit har ju de där märkliga marmeladgelerna som man tar före lopp, som en del av laddningen också? Antar att andra har liknande idéer?

Jag tycker att dom där gelerna verkar vara så äckliga. Angående blodsockerfall fungerar olika människor väldigt olika. Det enklaste är väl att testa och se vad som händer.

Själv drack jag en halvliter cola en halvtimme före min förra tävling (hade tänkt

Det blir lättare att spy om det är fett i maten.

Fet mat? Möjligen om man skall springa några dagar, annars finns det nog fettreserver att ta av! 🙂