Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ja det där med fet mat är intressant. Var det inte någon jeppe som gick till nordpolen och bara åt matolja (eller är det en skröna)? Läste också en reseberättelse om ett par killar som paddlade blåbandet och som sa att pizza var det enda som höll dom mätt

Pröva att dricka en liter olja innan V(ingel)R(undan) så är du i energibalans.

Bara matolja? Urk. Det viktigaste är ju att det man äter ska vara gott.

Ta i lite oregano.

Jag brukar stjälpa i mig en Gainomax på startlinjen till långlopp. Jag har inte känt av att det skulle vara dåligt på något sätt. Vet inte heller om det gör någon annan nytta än utökar tiden till nästa energipåfyllning. Men gott är det.

Har man värmt upp innan man tar gelen borde man inte få någon blodsockerdip?

Jag har för mig att Joe Friel förespråkar att man kan dricka sportdryck fram tills en timme innan tävling. Sedan bara vatten fram tills strax innan start efter att man värmt upp

Linus, när du äter något utsöndras insulin. Insulin säger till muskler och fett att ta upp socker från blodet.
Musklerna tar ju som bekant upp socker från blodet när du rör på dig. Det blir alltså dubbelt upptag så att säga.

Tiden 30 min innan aktivitet

Well, anledningen till att jag ville veta lite mera om det där är att jag vid något tillfälle hänt att när jag cyklat hem från jobbet (6 mil enkel resa) utan att käkat kvällsmat först, varit tvungen att stanna längs vägen och äta. Efter att ha satt i sig

Några mazariner på resan så hade du orkat.

Linus: Du kan testa byta ut colan mot vatten.