Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:02Mitt första LL för 5 år sedan så klarade jag mig precis under sub 3 timmar. Min taktik då var att gå i alla uppförsbackar från start! Om jag inte gick så sprang jag i alla fall mycket sakta, lade mig till höger och lät folk springa förbi. De flesta av de
Mitt första LL för 5 år sedan så klarade jag mig precis under sub 3 timmar. Min taktik då var att gå i alla uppförsbackar från start! Om jag inte gick så sprang jag i alla fall mycket sakta, lade mig till höger och lät folk springa förbi. De flesta av de
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 21:31Verkar vara intresant att tänka sig att ev. gå i nån backe håller med Fredrik man blir stark av att springa om folk som går. Vi får se vad som händer mitt mål är tydligen som de flestas under 3 timmar. Sist fick jag gå den sista milen pga. smärtor i knäna
Verkar vara intresant att tänka sig att ev. gå i nån backe håller med Fredrik man blir stark av att springa om folk som går. Vi får se vad som händer mitt mål är tydligen som de flestas under 3 timmar. Sist fick jag gå den sista milen pga. smärtor i knäna
Quote from Fredrik Närenfors on 21 September 2009, 21:42Det viktiga är väl inte om man går eller springer uppför. Utan att man tar sig upp så fort man kan, men inte fortare än att man orkar springa på direkt i fullt tempo så fort man är uppe.
Det viktiga är väl inte om man går eller springer uppför. Utan att man tar sig upp så fort man kan, men inte fortare än att man orkar springa på direkt i fullt tempo så fort man är uppe.
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 22:40Som Per sa.
Plus att det är tiden över mållinjen som räknas, inte om man gick eller sprang vägen dit, många verkar paniskt rädda att gå en bit, men om man går uppför en backen eller vid en vätskekontroll och därmed får den vila man behöver för att sen ku
Som Per sa.
Plus att det är tiden över mållinjen som räknas, inte om man gick eller sprang vägen dit, många verkar paniskt rädda att gå en bit, men om man går uppför en backen eller vid en vätskekontroll och därmed får den vila man behöver för att sen ku
Quote from Urban Nilsson on 21 September 2009, 22:46Förra året "gick" jag om en snubbe i grönstabacken (efter 20 km) som "sprang" uppför.
Klart man sparar kraft om man inte trycker på i backarna! Jag springer ofta banan som träning och när jag pressar i backarna är jag inte lika rask på slätlöpan straxt e
Förra året "gick" jag om en snubbe i grönstabacken (efter 20 km) som "sprang" uppför.
Klart man sparar kraft om man inte trycker på i backarna! Jag springer ofta banan som träning och när jag pressar i backarna är jag inte lika rask på slätlöpan straxt e
Quote from Funbeat user on 21 September 2009, 23:37Jag brukar gå upp för iaf delar av alla de tre backarna och det känns hiskeligt skönt att kuta om de som sprang upp för backarna när man sen kommer till platten...
Om det är lönsamt att gå uppför beror helt på hur tränad man är. Jag tjänar inget på det ut
Jag brukar gå upp för iaf delar av alla de tre backarna och det känns hiskeligt skönt att kuta om de som sprang upp för backarna när man sen kommer till platten...
Om det är lönsamt att gå uppför beror helt på hur tränad man är. Jag tjänar inget på det ut
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 06:43"skönt att kuta om de som sprang upp för backarna när man sen kommer till platten..."
känns som svar nog
"skönt att kuta om de som sprang upp för backarna när man sen kommer till platten..."
känns som svar nog
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 09:18En aspekt på detta är att när man sprungit 20+ kilometer så är det väldigt lätt att få kramp om man börjar gå. Det kan vara riktigt jobbigt att komma igång efteråt också då man blir kall coh stel. Här spelar naturligtvis ålder roll.
En aspekt på detta är att när man sprungit 20+ kilometer så är det väldigt lätt att få kramp om man börjar gå. Det kan vara riktigt jobbigt att komma igång efteråt också då man blir kall coh stel. Här spelar naturligtvis ålder roll.
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 09:27Det kanske har sagts tidigare i tråden, men leta inte efter ett svar som passar alla. Om du skall gå i de värsta backarna eller inte beror på vem du är som löpare.
Vissa av oss är "naturligt" starka i backar och har så varit sen man började löpträna. And
Det kanske har sagts tidigare i tråden, men leta inte efter ett svar som passar alla. Om du skall gå i de värsta backarna eller inte beror på vem du är som löpare.
Vissa av oss är "naturligt" starka i backar och har så varit sen man började löpträna. And
Quote from Funbeat user on 22 September 2009, 09:45Klart man tjänar på att gå en bit om man känner sig rejält trött i Abborrbacken. Men man behöver ju inte gå hela backen. Räcker kanske att gå ca 30 sekunder nån gång mitt i för att hämta krafter.
Kan säga att jag gick delar av Abborrbacken i fjol och det
Klart man tjänar på att gå en bit om man känner sig rejält trött i Abborrbacken. Men man behöver ju inte gå hela backen. Räcker kanske att gå ca 30 sekunder nån gång mitt i för att hämta krafter.
Kan säga att jag gick delar av Abborrbacken i fjol och det