Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska gå eller springa uppför backarna? Men efter Audus lilla uträkning, så kommer jag allt försöka springa, även om det troligtvis är mer jogga just då. Laddar med vätskebälte och sportdryck ev. gel om jag är trö

Anna... jag vet att du kommer springa uppför samtliga backar på LL.
Du vet vad som händer den som går.... 😉

Alla snackar om Aborrbacken. Den värsta backen är den vid 28 km. Jag gick raskt upp för den förra året och sen klippte jag alla som sprungit om mig i backen plus några till, sista biten in mot mål. Det gäller bara att börja springa direkt på krönet.

Nu r

Det verkar som att samtliga här inne är rörande överens om att LL är en utmaning.
Hoppas vi/ni inte glömmer att puscha på folk på lördag vare sig de springer eller går uppför backarna.

Abborrbacken är överdriven - i början är den ju jäkligt brant och dessutom dåligt fäste har jag för mig(?) men sen är det inte så farligt - det är mest att det går uppåt jämförelsevis länge... Det jobbigaste med den är att den kommer efter 25km!

Det finns en annan nackdel med att gå i Abborrbacken.

Man kan bli filmad.

Det hände en klubbkompis (inga namn!) som gjort 2.32 på maran, just det året var Eurosport där i backen och det hela rullades ut på TV, där han gick med händerna på knäna...

Sick

DET avgjorde saken!! INGEN GÅR! Ok?!! 😉

Nu vet ju inte jag hur Abborrbacken är om man jämför med Midnattsloppets stigning upp till Sofia Kyrka, men jag vet att JAG har fruktansvärt svårt att kicka igång igen om jag väl tillåter mig att gå, så därför tänker jag jogga om det så ska gå i slowmotio

Nu har jag ju inte läst alla kloka tankar men tror att Pontus är inne på rätt spår, dvs mitt spår ;O).

Det handlar inte om att gå eller springa. Det handlar om att hela tiden ligga på rätt ansträngningsgrad, dvs den du klarar av att hålla i 30 km variera

Jag sprang i ALLA backar!