Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTjejer, var är ni?
You need to log in to create posts and topics.

Gött! Bra marginal hade du oxå.

Vad hände med cykeln?

Om ni följer trafikreglerna och håller till höger så ska det väl inte vara nåt problem att bli omkörda. Eller hur? Klart det blir trångt om det ska vinglas runt och lekas vänstertrafik. Tyvärr en alltför vanlig syn i Sverige, 44 år efter vi gick över till

Ni? Sist låg jag ensam 10 cm från vita linjen. Vad är fel med det?

Det är inte roligt att ställa upp i motionslopp om man blir prejad av vägen under såna omständigheter.

Det är aldrig roligt att bli prejad av vägen. Varken av cyklister, bilar eller gående. Det gör ont, och jag har fått åka ambulans två gånger på ett år. Första gången blev jag prejad av en bilist, andra av en gående.

Mackan. Tack så mycket.

AM R Medväska. Ja jag jätte nöjda.
Vi har ett vanligt cykelställ som man sätter på dragkroken. Killen fixade det och vi band fast cykeln.
På väg till Falköping hadde jag koll på cykel och nästa gång gar tittade var cykeln borta. E

Oj, jag missade ironin där. Tack Bruse för klargörandet. Jag har inte hängt med så bra i cykelgruppen det senaste året så jag har nog missat vad som hänt dig.

Det var en smal tjej det! Styret på min räcer är 40 cm, på min mtb hela 70 cm!

Men Trafikverket anser 40 cm räcker för cyklister, iaf på 2+1 vägar. Så vi ska tydligen vara nöjda så?

Uj då Liz. Till nästa lopp får du ta bort cykelkorgen. Där har du många fler gram att vinna :-).

Trafikvärket är helt galna.