Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarTjejmilen 2010
You need to log in to create posts and topics.

Nej jag bara funderar på kraven respektive utfallet - och också hur mkt farten har ökat de sista åren (och deltagarantalet).
2006 var det 3000 som sprang under timmen, sedan dess har antalet ökat.

Nej problemet med de som springer funrun är att de borde

Det går nog aldrig att komma ifrån kaoset i grupperna. Första året sprang jag i 2:an och det var folk som började gå efter sisådär 400 meter.

Jag är inte så säker på att det endast är de som springer funrun som skapar oreda i leden. Varför skulle de som springer med ett tidtagningschip vara mer benägna att välja rätt startgrupp än de som springer utan? Det kan lika gärna vara personer som har v

Nej, bara för att man beställt tidtagning har man inte nödvändigt en realistisk eller hänsynsfull uppfattning om var man ska stå.
Jag funderade lite över fler grupper som sorteras på seedning, men då var det just funrun, hur ska de stå? Och så finns det

Jag har inte löptränat på länge länge.
Sprang tjej-lidingö på 70 min 2008 och då var jag mer tränad än vad jag är nu (dvs en högst medelmåtta vardagsmotionär).
så jag tänkte sikta in mig på 70min på tjejmilen i år och då ställa mig i gruppen 60-70min. För

Första året jag sprang gjorde jag så att jag valde startgrupp enligt de instruktioner man fick, alltså utifrån vad jag förväntade mig att jag skulle klara av, någon av de mellersta grupperna. Vid första vätskekontrollen stod mitt i klungan en kvinna med b

Angående bajamajakö strax före start: Det finns fina buskar till höger om startfållan, där kan man gömma sig innan man slinker in i grupp 1 - fast man får ju gott om sällskap förstås 🙂

Fast om man har löparmage och vill tömma sig så nära inpå start som möjligt så är det inte så kul med busktoa 😉

Har testat busktoa på mina träningsrundor några gånger, det är definitivt något man vill göra alldeles ensam...;)

Jag har startat två gånger i startgrupp 3 och 4 inte känt av trängseln som ni andra pratar om. Tycker tvärtom att farten har varit ganska bra. Har sett damer i 70 års ålder som jag väntat på ska krokna men som dragit ifrån mig på slutet. Såg också många s