Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarTjejmilen 2010
You need to log in to create posts and topics.

Vet ni HUR trångt det är? Jag har inte sprungit tjejmilen tidigare. Jag startar i grupp 1 men kravet är "bara" 55 så det kan väl vara ganska många misstänker jag? Ska man ska vara där i god tid om man vill starta långt fram eller hur funkar det? Jag skull

Jag startade i första startgruppen förra året och tyckte inte det var farligt trångt där. Visst är det mycket folk, men det GÅR att ta sig fram i sitt eget tempo. Inte bara i starten utan under hela loppet. Jag rycktes med förra året och sprang första kil

Om man startar i något annat än tävlingsgruppen där eliten står så är det toktrångt. Kom i väldigt god tid, om du vill få plats längst fram i din startgrupp.

Många tror nog de kan springa fortare än de klarar av i verkligheten och ställer sig för långt f

Jag sprang första gången förra året, och jag tycker det var väldigt väldigt trångt. Värre än på andra lopp jag sprungit innan.

Såg ni att det är fler anmälda i tidtagningsklass än i funrun i år? för första gången! Trodde faktiskt det brukade vara 50/50.
Tycker det är lite synd att de satt ribban för andra startgrupp vid 55 min, eller rättare sagt tycker jag de kunde ha en till gr

Jag hade en väldans tur förra året och följde med i strömmen när min startgrupp (grupp 3) började röra på sig och hamnade på något konstigt sätt väldigt långt fram i startledet. Visst var det mycket folk, men det var inte så trångt som jag hade befarat ut

Det är trångt visst är det det, men det värsta är ändå folk som helt överskattar sin förmåga eller rent ut sagt skiter i de riktlinjer som finns.
Förra året startade jag längst fram i grupp tre.
Och redan efter en km så kom jag ikapp de som var bakerst

Jag har också turen att stå i första startled i år. Tycker också att utt till 60 minuter bör de ha startgrupper som baseras lite på tidigare år plus andra resultat...

Jag står också i första startled, men jag får nöja mig med att försöka hålla mig inom det ledets tidsgräns i år (55 min). Maken till otur med hälsan senaste tiden. (host-host) 🙁

Det verkar svårt att hitta något bra sätt att lösa starten på. Mitt mål är att springa under 57 minuter, men HUR tidigt måste jag vara på plats för att hitta en plats långt fram i startgrupp 3?, Detta är mitt första lopp någonsin även om jag löptränat en