Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 17:31Första steget är att komma ur startfållan, sedan är det en fråga om vilka man hänger på. Jag har fegat lite känns det som varje år. Tror mitt mål är att satsa hårdare i år.
Första steget är att komma ur startfållan, sedan är det en fråga om vilka man hänger på. Jag har fegat lite känns det som varje år. Tror mitt mål är att satsa hårdare i år.
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 09:35Du hänger alltså på någon i lagom tempo, hittar en "hare" att springa efter?
Du hänger alltså på någon i lagom tempo, hittar en "hare" att springa efter?
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 09:37Ofta blir det så. Ligger bakom ngn ett tag, tänker att "hon springer säkert lagom" sedan så antingen går hon loss eller jag kommer ifatt, och hittar ngn ny jag ligger bakom. Ibland blir man tyvärr inboxad mellan folk som man bara _vill_ förbi, det kan va
Ofta blir det så. Ligger bakom ngn ett tag, tänker att "hon springer säkert lagom" sedan så antingen går hon loss eller jag kommer ifatt, och hittar ngn ny jag ligger bakom. Ibland blir man tyvärr inboxad mellan folk som man bara _vill_ förbi, det kan va
Quote from Susan Hartley on 20 May 2010, 22:21Förra året så "harade" jag och en kvinna spontant varandra genom nästan hela loppet. Vi pratade varken före, under eller efter loppet. Men det var som om vi hade en tyst överenskommelse. Jag gick in och lade mig framför henne när hon såg trött ut och hon
Förra året så "harade" jag och en kvinna spontant varandra genom nästan hela loppet. Vi pratade varken före, under eller efter loppet. Men det var som om vi hade en tyst överenskommelse. Jag gick in och lade mig framför henne när hon såg trött ut och hon
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 22:41Jag har heller ingen färdig strategi. Men än att förhoppningsvis kunna hålla mig ogåendes så mycket som möjligt. För mig är det första gången, och jag började springa i fjol, och kom ganska bra igång och skulle nog ha kunnat springa hela milen om inte den
Jag har heller ingen färdig strategi. Men än att förhoppningsvis kunna hålla mig ogåendes så mycket som möjligt. För mig är det första gången, och jag började springa i fjol, och kom ganska bra igång och skulle nog ha kunnat springa hela milen om inte den
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 09:31Oftast har jag helt enkelt en tidsstrategi före - som jag inte riktigt håller, men jag funderar igenom vilka kilometertider jag behöver hålla för att klara milen under mina drömtider.
Oftast har jag helt enkelt en tidsstrategi före - som jag inte riktigt håller, men jag funderar igenom vilka kilometertider jag behöver hålla för att klara milen under mina drömtider.
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 12:11När ni pratar planerade hålltider - planerar du för ett jämnt tempo då eller snabbare/långsammare i början/slutet av loppet?
När ni pratar planerade hålltider - planerar du för ett jämnt tempo då eller snabbare/långsammare i början/slutet av loppet?
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 14:14Ofta räknar jag ut ett rent genomsnitt, men sedan leker jag lite med finliret och sätter att det går långsammare i trängseln i början, innan jag kommit igång och antingen att jag är tröttare på slutet eller att jag pressar på sista kilometern, jag skissar
Ofta räknar jag ut ett rent genomsnitt, men sedan leker jag lite med finliret och sätter att det går långsammare i trängseln i början, innan jag kommit igång och antingen att jag är tröttare på slutet eller att jag pressar på sista kilometern, jag skissar
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 18:01Jag har som mål att springa under 45 min, vilket skulle bli nytt pers för mig. Min taktik kommer vara att hålla så jämnt tempo som möjligt. Banan är flack så man behöver inte hålla igen för några backar längre fram. 45 min motsvarar i snitt 4:30 min/km. J
Jag har som mål att springa under 45 min, vilket skulle bli nytt pers för mig. Min taktik kommer vara att hålla så jämnt tempo som möjligt. Banan är flack så man behöver inte hålla igen för några backar längre fram. 45 min motsvarar i snitt 4:30 min/km. J
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 18:04Glöm inte trängseln. Kalkylerar man med den redan från början blir det lättare att hantera att det är folk precis överallt 🙂
Eller så springer du helt enkelt så fort att alla andra får äta ditt damm 😀
Glöm inte trängseln. Kalkylerar man med den redan från början blir det lättare att hantera att det är folk precis överallt 🙂
Eller så springer du helt enkelt så fort att alla andra får äta ditt damm 😀