Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror inte bara att vi har kommit till en slutsats, jag tror att vi har nått flera stycken :-).

EDIT: i saken: jag tror att det är ganska meningslöst att få till en fungerande topplista över alla i gruppen med så många medlemmar. Om en del väljer att

Men Sylvia, om jag tycker om min ROSA plyschdress så får jag inte kalla mig löpare? :@ Att du skulle skriva något så diskriminerande trodde inte jag.

😉

😀

Jag kan mer än man kan tro, har jag blivit itutad på senaste tiden.

Äsch, behåll Du Din rosa plyschdress. Jag ska inte skvallra för "löpardefinitionspolisen". 🙂

Nu känns det bättre igen. Då kan jag fortsätta registrera löppassen som löpning då. (V)

Jag vet åtminstone en tjomme i rosa plyschdress som jag absolut inte skulle klassa som joggare. (Och ja - distinktionen är såklart helt meningslös i vilket fall som helst)

http://www.rosapantern.com

Bra det Anna! Ssscchhh...;)

Förresten, kom att tänka på att det ju heter "löpare" och för mig har det en manlig klang. Varför heter det inte "löperska" om kvinnliga utövare av denna sport?

Sorry, nu ska jag nog gå och röja i köket märker jag...(H)

Plyschdress har jag bara på sommaren,alldeles för kallt på vintern! Fast min är lila.

Undrar om inte "löp-utövare" eller "löp-användare" eller något liknande vore bättre....Tja sudda ut det där genusklangen.
Låt mig därför iden här frågan få citera /FP) Karolina Hilding i Uppsalas Kommunfullmäktige: " Man kan jämföra äpplen å päron för att

Vad är det som är så maskulint med ordet löpare? Det är en könsneutral form och alltså den man ska sträva efter att använda. Personbeteckningar ska så långt det är möjligt vara könsneutrala och om det är viktigt att specificera säger man "manlig" respekti

Sorry att jag funderar! (#)

Som jag sa, så är ordet löpare maskulint för mig, precis som sjuksköterska är kvinnligt för mig. En manlig dito kallar jag sjukskötare. Men det är fel då enligt Dig?