Quote from ellen olsson on 18 December 2007, 11:26Elitidrottare i konditionsidrotter ligger ofta under 40 och ibland under 30 i vilopuls. Vilopulsen är dock individuell så det finns inget direkt samband mellan en nominell vilopuls och "kondition". Däremot så kan alla sänka vilopulsen genom att förbättra
Elitidrottare i konditionsidrotter ligger ofta under 40 och ibland under 30 i vilopuls. Vilopulsen är dock individuell så det finns inget direkt samband mellan en nominell vilopuls och "kondition". Däremot så kan alla sänka vilopulsen genom att förbättra
Quote from Lena Bjerlöw on 18 December 2007, 15:14Jag har också superlåg vilopuls, har vart nere i 33-35 vid mätningar. Men det där har med generna och göra, men klart, känns ju kul att man har samma vilopuls som Gunde 🙂
Har inte mätt nu på ett tag, men den ändras väl lite under olika förhållande?
Jag har också superlåg vilopuls, har vart nere i 33-35 vid mätningar. Men det där har med generna och göra, men klart, känns ju kul att man har samma vilopuls som Gunde 🙂
Har inte mätt nu på ett tag, men den ändras väl lite under olika förhållande?
Quote from Lars Mörrby on 18 December 2007, 17:08Huva - det är ju knappt att hjärtat är igång ens med så låg vilopuls. Jag kollade själv i förrgår (hade pulsmätaren på när jag gick och lade mig på kvällen) och jag ligger på 63. Eller också är det så illa att jag verkligen behöver köra mer konditionsträn
Huva - det är ju knappt att hjärtat är igång ens med så låg vilopuls. Jag kollade själv i förrgår (hade pulsmätaren på när jag gick och lade mig på kvällen) och jag ligger på 63. Eller också är det så illa att jag verkligen behöver köra mer konditionsträn
Quote from Catharina Brattlin on 18 December 2007, 17:12Börje, det ÄR faktiskt rugggt läskigt med så låg vilopuls...det känns verkligen som om hjärtat ska stanna när som helst.
63 är väl ingen dålig vilopuls...?
Börje, det ÄR faktiskt rugggt läskigt med så låg vilopuls...det känns verkligen som om hjärtat ska stanna när som helst.
63 är väl ingen dålig vilopuls...?
Quote from Lena Bjerlöw on 18 December 2007, 17:52haha, jo hjärtat är igång, men det bara tar liiiite längre pauser än vanligt 😉 Bara för det måste ja kolla min vilopuls nån dag här nu. Jag brukar göra det på morgonen när man precis vaknat och sen bara ligga kvar och låtsassova.
haha, jo hjärtat är igång, men det bara tar liiiite längre pauser än vanligt 😉 Bara för det måste ja kolla min vilopuls nån dag här nu. Jag brukar göra det på morgonen när man precis vaknat och sen bara ligga kvar och låtsassova.
Quote from Lars Mörrby on 18 December 2007, 18:00Hej Karin!
Hoppas det inte är samma problem med hjärtat som det var med moppen när man var liten - om man ställde tomgången för lågt så kunde motorn tjuvdö om man drog på gasen för snabbt. Ta det lite lugnt på morgonen så du inte går direkt från sängen t
Hej Karin!
Hoppas det inte är samma problem med hjärtat som det var med moppen när man var liten - om man ställde tomgången för lågt så kunde motorn tjuvdö om man drog på gasen för snabbt. Ta det lite lugnt på morgonen så du inte går direkt från sängen t
Quote from Lena Bjerlöw on 18 December 2007, 18:07Börje - needå...inte säga så nu 😛 Jag ser inte min låga vilopuls som något problem, jag tror mitt hjärta gillar att vara effektivt, och så kan det slå de där sparade slagen sen när jag är typ...95 år. 🙂
Börje - needå...inte säga så nu 😛 Jag ser inte min låga vilopuls som något problem, jag tror mitt hjärta gillar att vara effektivt, och så kan det slå de där sparade slagen sen när jag är typ...95 år. 🙂
Quote from Fredrik Närenfors on 18 December 2007, 21:46Börje. Om du tar din vilopuls på morgonen direkt när du vaknat ska du se att den blir betydligt lägre.
Börje. Om du tar din vilopuls på morgonen direkt när du vaknat ska du se att den blir betydligt lägre.
Quote from Lars Mörrby on 19 December 2007, 07:49Det måste jag testa Per. Tack för tipset!
Det måste jag testa Per. Tack för tipset!
Quote from Funbeat user on 19 December 2007, 08:27Tar du pulsen innan du vaknar så är den troligtvis lägre.
Tar du pulsen innan du vaknar så är den troligtvis lägre.