Quote from Guest on 20 November 2011, 11:09Är det någon vits att träna när man är bakfull? Tror jag har hört att träningen inte har någon effekt, kan det stämma? Kan det vara skadligt för kroppen?
Är det någon vits att träna när man är bakfull? Tror jag har hört att träningen inte har någon effekt, kan det stämma? Kan det vara skadligt för kroppen?
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 11:19Då har du hört fel. Tävla bakfull går bra det med (inom vissa gränser.).
Då har du hört fel. Tävla bakfull går bra det med (inom vissa gränser.).
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 11:33Ett koenzym som behövs för att bryta ner glykogen och putsa upp blodsockret går åt till att bryta ner alkohol. Därför kan det va tufft att träna bakis. Samma mekanism ligger bakom "fyllehungern"
Ett koenzym som behövs för att bryta ner glykogen och putsa upp blodsockret går åt till att bryta ner alkohol. Därför kan det va tufft att träna bakis. Samma mekanism ligger bakom "fyllehungern"
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 11:42Man ska träna efter dagsformen. Låt bli helt när du är helkass och dra ner på tempot när du är halvkass. Förkylning, baksmälla eller nåt annat spelar ingen roll, samma regel gäller.
Man ska träna efter dagsformen. Låt bli helt när du är helkass och dra ner på tempot när du är halvkass. Förkylning, baksmälla eller nåt annat spelar ingen roll, samma regel gäller.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 13:07Det är väsentlig skillnad mellan att träna bakfull eller med förkylning i kroppen.
Nu handlar tråden om att träna bakfull vilken sannolikt inte är skadligt men definitivt jobbigt.
Med förkylning i kroppen riskerar du andra komplikationer och förvärrat s
Det är väsentlig skillnad mellan att träna bakfull eller med förkylning i kroppen.
Nu handlar tråden om att träna bakfull vilken sannolikt inte är skadligt men definitivt jobbigt.
Med förkylning i kroppen riskerar du andra komplikationer och förvärrat s
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 13:10Bäst att göra lite odlingar innan träningspasset.
Bäst att göra lite odlingar innan träningspasset.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 13:19Har man möjlighet till det kan det vara av nytta.
Annars är jag helt övertygad om att de flesta människor som tränar regelbundet mycket väl kan avgöra huruvida den förmodade nedsatta förmågan beror på förkylning eller på bakfylla. Jag skrev kommentaren e
Har man möjlighet till det kan det vara av nytta.
Annars är jag helt övertygad om att de flesta människor som tränar regelbundet mycket väl kan avgöra huruvida den förmodade nedsatta förmågan beror på förkylning eller på bakfylla. Jag skrev kommentaren e
Quote from Elias Engqvist on 20 November 2011, 13:58Från bakisguiden.se:
"Greta Edlund lät Pekka Kanerva, läkare med allmän- och idrottsmedicin som specialitet, reda ut begreppen. Pekka Kanerva menar att prestationsförmågan är nedsatt under flera dygn efter att man har druckit, och att det kan vara farligt
Från bakisguiden.se:
"Greta Edlund lät Pekka Kanerva, läkare med allmän- och idrottsmedicin som specialitet, reda ut begreppen. Pekka Kanerva menar att prestationsförmågan är nedsatt under flera dygn efter att man har druckit, och att det kan vara farligt
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 14:01Allt går att krångla till om man bara anstränger sej. Det är inte farligt att träna lugnt om man är lindrigt förkyld. Då tror jag att det är olämpligare att ge se ut på ett knallhårt intervallpass efter en dyngfylla.
Edit Skrev detta som kommentar till L
Allt går att krångla till om man bara anstränger sej. Det är inte farligt att träna lugnt om man är lindrigt förkyld. Då tror jag att det är olämpligare att ge se ut på ett knallhårt intervallpass efter en dyngfylla.
Edit Skrev detta som kommentar till L
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 14:04Jag har ett fall i bekantskapskretsen som körde ett lugnt bakfyllepass på 6 timmar men sedan var han också sjukskriven i drygt ett halvår.
Jag har ett fall i bekantskapskretsen som körde ett lugnt bakfyllepass på 6 timmar men sedan var han också sjukskriven i drygt ett halvår.