Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräna bakfull?
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl inget problem att bli av med bakfyllan snabbt om man vill träna.
Bara att tanka i sig ett sex-pack öl så brukar den försvinna ganska omgående.
Ett klassiskt festival-trick.

Får mycket bättre "tryck" i benen dagen efter ett måttligt alkoholintag (4-5 öl).
Detta fenomen har jag konstaterat vid ett flertal tillfällen. Löpningen går förvånansvärt bra!

Jag tycker Funbeat är en riktigt bra sajt som bygger på att vi mer eller mindre erfarna amatörer delar med oss av tips, trix, goda råd och erfarenheter.

Vi gör detta "på distans" och utgående från oss själva. Det i kombination med att de flesta av oss i

Hur stor risk för skador är det?

Att både träna och tävla bakfull kan framkalla nått som kan likna migränanfall då man har tappat mycket vätska i kroppen kvällen innan.

Att träna bakfull låter begåvat!

Dricker jag mer än 1 öl eller 1 glas vin kvällen innan träning märker jag tydligt att jag inte orkar lika mycket. Därför avstår jag antingen från alkohol eller från träning när situationen "kräver". Det kan inte vara rekommenderat att träna annat än mycke

Jag tränar aldrig bakfull, tänker att kroppen har fullt upp att ta hand om "föroreningen" alkoholen ger, sen är man ju ofta rätt uttorkad också.
En lättare promenad kanske man kan ta bara för att få frisk luft.

Jag tror att det är ganska självreglerande: är man rejält bakis så har man ingen lust att träna och låter bli, är man lagom lätt bakis och har lust att träna då är det nog också helt ofarligt.
Jag har iallafall tränat lätt bakis i över 25 år och det har g

Så länge de inte kör bil bakfull till träningen eller tävlingen får andra göra som dom vill.