Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 14:51Det är väl inget problem att bli av med bakfyllan snabbt om man vill träna.
Bara att tanka i sig ett sex-pack öl så brukar den försvinna ganska omgående.
Ett klassiskt festival-trick.
Det är väl inget problem att bli av med bakfyllan snabbt om man vill träna.
Bara att tanka i sig ett sex-pack öl så brukar den försvinna ganska omgående.
Ett klassiskt festival-trick.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 16:23Får mycket bättre "tryck" i benen dagen efter ett måttligt alkoholintag (4-5 öl).
Detta fenomen har jag konstaterat vid ett flertal tillfällen. Löpningen går förvånansvärt bra!
Får mycket bättre "tryck" i benen dagen efter ett måttligt alkoholintag (4-5 öl).
Detta fenomen har jag konstaterat vid ett flertal tillfällen. Löpningen går förvånansvärt bra!
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 16:44Jag tycker Funbeat är en riktigt bra sajt som bygger på att vi mer eller mindre erfarna amatörer delar med oss av tips, trix, goda råd och erfarenheter.
Vi gör detta "på distans" och utgående från oss själva. Det i kombination med att de flesta av oss i
Jag tycker Funbeat är en riktigt bra sajt som bygger på att vi mer eller mindre erfarna amatörer delar med oss av tips, trix, goda råd och erfarenheter.
Vi gör detta "på distans" och utgående från oss själva. Det i kombination med att de flesta av oss i
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 16:45Hur stor risk för skador är det?
Hur stor risk för skador är det?
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 16:56Att både träna och tävla bakfull kan framkalla nått som kan likna migränanfall då man har tappat mycket vätska i kroppen kvällen innan.
Att både träna och tävla bakfull kan framkalla nått som kan likna migränanfall då man har tappat mycket vätska i kroppen kvällen innan.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 17:11Att träna bakfull låter begåvat!
Att träna bakfull låter begåvat!
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 17:41Dricker jag mer än 1 öl eller 1 glas vin kvällen innan träning märker jag tydligt att jag inte orkar lika mycket. Därför avstår jag antingen från alkohol eller från träning när situationen "kräver". Det kan inte vara rekommenderat att träna annat än mycke
Dricker jag mer än 1 öl eller 1 glas vin kvällen innan träning märker jag tydligt att jag inte orkar lika mycket. Därför avstår jag antingen från alkohol eller från träning när situationen "kräver". Det kan inte vara rekommenderat att träna annat än mycke
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 18:32Jag tränar aldrig bakfull, tänker att kroppen har fullt upp att ta hand om "föroreningen" alkoholen ger, sen är man ju ofta rätt uttorkad också.
En lättare promenad kanske man kan ta bara för att få frisk luft.
Jag tränar aldrig bakfull, tänker att kroppen har fullt upp att ta hand om "föroreningen" alkoholen ger, sen är man ju ofta rätt uttorkad också.
En lättare promenad kanske man kan ta bara för att få frisk luft.
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 19:22Jag tror att det är ganska självreglerande: är man rejält bakis så har man ingen lust att träna och låter bli, är man lagom lätt bakis och har lust att träna då är det nog också helt ofarligt.
Jag har iallafall tränat lätt bakis i över 25 år och det har g
Jag tror att det är ganska självreglerande: är man rejält bakis så har man ingen lust att träna och låter bli, är man lagom lätt bakis och har lust att träna då är det nog också helt ofarligt.
Jag har iallafall tränat lätt bakis i över 25 år och det har g
Quote from Funbeat user on 20 November 2011, 20:00Så länge de inte kör bil bakfull till träningen eller tävlingen får andra göra som dom vill.
Så länge de inte kör bil bakfull till träningen eller tävlingen får andra göra som dom vill.