Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 22:03Nu är det tankevurpor i klunga. För det första handlar inte jämställdhet i familjen om att dela lika på antalet föräldrarlediga dagar, det finns miljoner andra sätt att vara bra och jämställd som förälder om det nu är jämställdhet man eftersträvar. Man k
Nu är det tankevurpor i klunga. För det första handlar inte jämställdhet i familjen om att dela lika på antalet föräldrarlediga dagar, det finns miljoner andra sätt att vara bra och jämställd som förälder om det nu är jämställdhet man eftersträvar. Man k
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 22:16Ja tänk det finns fôlk te allt. Självutnämnda föräldraivrare som inte har några barn men som vet stensäkert hur andra ska sköta sina. Är ju en kategori.
Ja tänk det finns fôlk te allt. Självutnämnda föräldraivrare som inte har några barn men som vet stensäkert hur andra ska sköta sina. Är ju en kategori.
Quote from Jan Lundquist on 18 May 2008, 22:30Mina två största anledningar till att jag vill att föräldrar ska ta samma ansvar för sina barn är
1. Barnen ska ha lika stor rätt till båda sina föräldrar
2. Kvinnor ska inte diskrimineras på arbetsmarknaden därför att de förväntas ta det största ansvaret
Mina två största anledningar till att jag vill att föräldrar ska ta samma ansvar för sina barn är
1. Barnen ska ha lika stor rätt till båda sina föräldrar
2. Kvinnor ska inte diskrimineras på arbetsmarknaden därför att de förväntas ta det största ansvaret
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 22:42Tackar för pepp och tips!!
Ang. diskussionen om delad vårdnad eller inte så funderar jag över en sak. Är det så att många tar för givet att det är mamman som håller barnen borta från deras pappa... ? Det finns säkert många såna fall. Men jag tror att de
Tackar för pepp och tips!!
Ang. diskussionen om delad vårdnad eller inte så funderar jag över en sak. Är det så att många tar för givet att det är mamman som håller barnen borta från deras pappa... ? Det finns säkert många såna fall. Men jag tror att de
Quote from Inger Larsson-Schulz on 19 May 2008, 08:12När man läser detta och inser att allt förmodligen inte stämmer. När människor skriver om deras orättvisor så är det bara ur deras egen synvinkel och då tycker man ju att man har rätt.
Alla som skriver om knäppa X som inte ställer upp eller är elaka skul
När man läser detta och inser att allt förmodligen inte stämmer. När människor skriver om deras orättvisor så är det bara ur deras egen synvinkel och då tycker man ju att man har rätt.
Alla som skriver om knäppa X som inte ställer upp eller är elaka skul
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 10:07Hett ämne helt enkelt!
Jag är emot all form av kvotering och tvång det motverkar bara sitt syfte.
Mitt första barn var jag hemma 5 månader med för att hennes mamma behövde göra klart sin utbildning. Det var underbart och härligt trots att det var höst.
Hett ämne helt enkelt!
Jag är emot all form av kvotering och tvång det motverkar bara sitt syfte.
Mitt första barn var jag hemma 5 månader med för att hennes mamma behövde göra klart sin utbildning. Det var underbart och härligt trots att det var höst.
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 10:25Nu vet jag inte om det va menat som en kontaktannons men annars vad avser du med:
I övrigt är jämlikhet en myt, man kan inte ha och äta kakan...min personliga erfarenhet (OBS PERSONLIGA!!!) är att tjejer inte vill vara helt jämlika och då skall jag tiläg
Nu vet jag inte om det va menat som en kontaktannons men annars vad avser du med:
I övrigt är jämlikhet en myt, man kan inte ha och äta kakan...min personliga erfarenhet (OBS PERSONLIGA!!!) är att tjejer inte vill vara helt jämlika och då skall jag tiläg
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 10:26Tamara Press borde passa då.
Tamara Press borde passa då.
Quote from Emma Sjöberg on 19 May 2008, 10:38VA kul att se så många aktiva i den här tråden!
Unra just vad som skulle hända om vi samlades och började snacka... eller blire bara ett varv runt spåret (på cykel förståss!) tackochhej sen inget mer?!
Heja på alla debatörer!!
(L)
VA kul att se så många aktiva i den här tråden!
Unra just vad som skulle hända om vi samlades och började snacka... eller blire bara ett varv runt spåret (på cykel förståss!) tackochhej sen inget mer?!
Heja på alla debatörer!!
(L)
Quote from Funbeat user on 19 May 2008, 16:47Kontakt annons hit kontontakt annons dit..Fan min hela närvoro i Singel gruppen är ju en kontaktannons! Men med min kvasiintullektualism så lär jag förbli singel....
Utvecklat så här...jag gillar fysiskt och mentalt starka tjejer som vet vad vill och har
Kontakt annons hit kontontakt annons dit..Fan min hela närvoro i Singel gruppen är ju en kontaktannons! Men med min kvasiintullektualism så lär jag förbli singel....
Utvecklat så här...jag gillar fysiskt och mentalt starka tjejer som vet vad vill och har