Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 13:07Man behöver inte vara en närvarande förälder för att man tar föräldraledigt. Det har jag sett exempel på.
De där reglerna att det måste tas ut en viss del av den ena och den andra ställer till en jäkla massa strul för folk.
Sen ser ju utvecklingen väld
Man behöver inte vara en närvarande förälder för att man tar föräldraledigt. Det har jag sett exempel på.
De där reglerna att det måste tas ut en viss del av den ena och den andra ställer till en jäkla massa strul för folk.
Sen ser ju utvecklingen väld
Quote from Jan Lundquist on 17 May 2008, 14:06Det är bara att i den här takten tar det ca 240 år innan föräldrar tar ut lika mycket föräldraledighet.
Det är bara att i den här takten tar det ca 240 år innan föräldrar tar ut lika mycket föräldraledighet.
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 14:08Myt
Myt
Quote from Jan Lundquist on 17 May 2008, 14:20Fel av mig men en generation tar det enligt statistiken innan föräldrar tar samma ansvar för sina barn: http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=597228
Fel av mig men en generation tar det enligt statistiken innan föräldrar tar samma ansvar för sina barn: http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=597228
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 18:39Tror nog att flertalet familjer är fullt kapabla att själva fatta beslut om vem som tar hand om barnen när och i vilken omfattning.
Tror nog att flertalet familjer är fullt kapabla att själva fatta beslut om vem som tar hand om barnen när och i vilken omfattning.
Quote from Fredrik Närenfors on 17 May 2008, 19:09Vem har sagt att föräldrar måste ta samma ansvar för sina barn?
Ibland är det modern och ibland fadern. Men det är nog ytterst sällan bägge lyckas med konststycket att ta samma ansvar.Det handlar väl om att barnen ska hamna rätt. Inte vem som fixar och
Vem har sagt att föräldrar måste ta samma ansvar för sina barn?
Ibland är det modern och ibland fadern. Men det är nog ytterst sällan bägge lyckas med konststycket att ta samma ansvar.
Det handlar väl om att barnen ska hamna rätt. Inte vem som fixar och
Quote from Jan Lundquist on 17 May 2008, 20:26"Tror nog att flertalet familjer är fullt kapabla att själva fatta beslut om vem som tar hand om barnen när och i vilken omfattning."
Varför då? Med det uttalande idiotförklarar ju du de flesta pappor eftersom de tar ut mycket mindre föräldraledighet än
"Tror nog att flertalet familjer är fullt kapabla att själva fatta beslut om vem som tar hand om barnen när och i vilken omfattning."
Varför då? Med det uttalande idiotförklarar ju du de flesta pappor eftersom de tar ut mycket mindre föräldraledighet än
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 21:24Stina:
Eeee mammor föder barnen och ammar dom oftast sedan. Sånt tar ju tid eller?
Stina:
Eeee mammor föder barnen och ammar dom oftast sedan. Sånt tar ju tid eller?
Quote from Jan Lundquist on 18 May 2008, 00:18Hur många månader tar det att föda barn? För mig har det tagit 6 resp 7 timmar när jag fött mina två prinsar.
Hur många månader tar det att föda barn? För mig har det tagit 6 resp 7 timmar när jag fött mina två prinsar.
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 02:53Här idiotförklaras det inte alls förutom av vissa grupper. Grupper för inbördes beundran med hat-tendenser mot en viss del av befolkningen.
Här idiotförklaras det inte alls förutom av vissa grupper. Grupper för inbördes beundran med hat-tendenser mot en viss del av befolkningen.