Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELTränande singel med barn
You need to log in to create posts and topics.

Fast Sara har väl aldrig sagt att de inte har delad vårdnad. Delad vårdnad har inget att göra med var barnen bor. Vi har delad vårdnad om våra två barn men barnen bor hos mig och åker till pappa varannan helg. För våran del var det nödvändigt då vi bor lå

Då ska jag vara tydlig, jag menar med delad vårdnad att båda föräldrarna har barnen lika mycket. Har man inte det är jag mycket nyfiken på varför inte barnen har lika stor rätt till sina föräldrar eller om föräldrarna verkligen inte har möjlighet att ta h

Det går inte att dra alla över en kam Stina.
Om man utgår ifrån att båda föräldrarna vill lika mycket (och det måste man ju utgå ifrån, eller hur) så kan det sen visa sig bäst för barnen att de vistas mer hos den ene föräldern. Tex beroende på skolgånmg r

Jag tycker att det är egoistiskt om man flyttar från sitt barn så att barnet inte får träffa sin ena förälder lika mycket som den andra.

Givetvis finns det undantag men jag hör så många dåliga bortförklaringar...

Ibland är man faktiskt tvungen att flytta tex pga jobb!
I vårat fall är det ingen av oss som bor kvar där vi bodde när vi var gifta.

Nu tänkte jag skriva en hel del men orkar inte och tänker även på fredagsfriden som jag faktiskt känner i sinnet.

Men jag skriver lite:
-Folk skall få leva som de själva vill.
-Barns rättigheter har inget med jämställdhet att göra.

Uj det var tillräckli

Alla snckar om rättigheter hela tiden. Men.. med rättigher kommer skyldigheter...och kan man sätta barn till världen är man också skyldig att ta hand om dem. Allt går att lösa. Man är också skyldig att se till att barnet växer upp med mer än en manlig ell

Men då kan man inte vara ett offer och gnälla.

Om du är ett offer ta bort sadlen nästa gång du kör en 10 milare...då får du gnälla även för mig....

MEN DAVID! Du är inget offer bara någon vi andra tycker synd om 🙂

Jag tycker synd om ungarna till alla dessa gnälliga föräldrar.