Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 05:35"Varför då? Med det uttalande idiotförklarar ju du de flesta pappor eftersom de tar ut mycket mindre föräldraledighet än mammorna. Eller är det mammorna som är idiotiska som inte låter barnens fäder ta hand om sina barn"
Nä, idiotförklarandet stod du för
"Varför då? Med det uttalande idiotförklarar ju du de flesta pappor eftersom de tar ut mycket mindre föräldraledighet än mammorna. Eller är det mammorna som är idiotiska som inte låter barnens fäder ta hand om sina barn"
Nä, idiotförklarandet stod du för
Quote from Jan Lundquist on 18 May 2008, 08:50Nej jag håller inte alls med dig. Föräldrar är inte kompetenta nog att avgöra vad som är bäst för deras barn. De tror att barnen mår bäst hos sin mamma medan pappan står vid sidan av. Ser du inte hur samhället ser ut?
Varför tror du att kvinnor tjänar 20
Nej jag håller inte alls med dig. Föräldrar är inte kompetenta nog att avgöra vad som är bäst för deras barn. De tror att barnen mår bäst hos sin mamma medan pappan står vid sidan av. Ser du inte hur samhället ser ut?
Varför tror du att kvinnor tjänar 20
Quote from ellen olsson on 18 May 2008, 09:21Ska jag tolka det som att du t.ex. vill att mammorna också ska ha ett antal dedikerade ledighetsmånader som bara de får ta ut? Blir det bättre då?
Ska jag tolka det som att du t.ex. vill att mammorna också ska ha ett antal dedikerade ledighetsmånader som bara de får ta ut? Blir det bättre då?
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 10:11Jag står i stort sett på Stinas sida i den här diskussionen. Klart att man inte kan veta allt om allas bakgrund, KANSKE finns det skäl till att inte dela lika. I de flesta fall när man inte delar på det tror jag ändå att det beror på: mammor, som vill bin
Jag står i stort sett på Stinas sida i den här diskussionen. Klart att man inte kan veta allt om allas bakgrund, KANSKE finns det skäl till att inte dela lika. I de flesta fall när man inte delar på det tror jag ändå att det beror på: mammor, som vill bin
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 12:33Att kvinnor tjänar 20% mindre är också myt.
Om alla faktorer läggs med i beräkningen handlar det om enstaka procentenheter.
Att kvinnor tjänar 20% mindre är också myt.
Om alla faktorer läggs med i beräkningen handlar det om enstaka procentenheter.
Quote from Christina Hageman on 18 May 2008, 12:50Jag kan bara säga så här, att min man inte ville ha barnen varannan vecka var ren lathet, han tyckte det var för jobbigt för att sonen skulle lämnas och hämtas på dagis. Dessutom hade han problem med alkohol så efter ett år med varannanhelg-samvaro med pa
Jag kan bara säga så här, att min man inte ville ha barnen varannan vecka var ren lathet, han tyckte det var för jobbigt för att sonen skulle lämnas och hämtas på dagis. Dessutom hade han problem med alkohol så efter ett år med varannanhelg-samvaro med pa
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 19:34Man kan aldrig reglera människor till att bli bra och närvarande föräldrar även om man i praktiken kan reglera dem att inte gå till jobbet under vissa tidpunkter i livet. Hur som helst verkar det dumt, klåfingrigt och typiskt feministiskt att försöka göra
Man kan aldrig reglera människor till att bli bra och närvarande föräldrar även om man i praktiken kan reglera dem att inte gå till jobbet under vissa tidpunkter i livet. Hur som helst verkar det dumt, klåfingrigt och typiskt feministiskt att försöka göra
Quote from Fredrik Närenfors on 18 May 2008, 21:27Bra svar Charlotta. Så klart det inte går att reglera fram bättre föräldrar med politiska metoder.
Sussis inlägg belyser verkligen detta och jag kan inte annat än instämma i hennes erfarenheter. Som aktiv alkis var jag inte kapabel att ta hand om mina un
Bra svar Charlotta. Så klart det inte går att reglera fram bättre föräldrar med politiska metoder.
Sussis inlägg belyser verkligen detta och jag kan inte annat än instämma i hennes erfarenheter. Som aktiv alkis var jag inte kapabel att ta hand om mina un
Quote from Jan Lundquist on 18 May 2008, 21:46Jag är inte bitter Per, iaf inte när det gäller mina barns pappa och min fördelning när det gäller våra barns rättigheter till båda sina föräldrar. Det är t o m så illa att utan den mannen hade jag sannolikt inte haft några barn alls för jag har aldrig mö
Jag är inte bitter Per, iaf inte när det gäller mina barns pappa och min fördelning när det gäller våra barns rättigheter till båda sina föräldrar. Det är t o m så illa att utan den mannen hade jag sannolikt inte haft några barn alls för jag har aldrig mö
Quote from Jan Lundquist on 18 May 2008, 21:48Och till Sussi och Per, det finns ju alltid undantag. Ni som båda varit nära alkoholen som familjekonkurrent har förstås en helt annan sits som jag absolut skulle acceptera som argument. Men alla andra som är friska och normala men inte delar på sina barn
Och till Sussi och Per, det finns ju alltid undantag. Ni som båda varit nära alkoholen som familjekonkurrent har förstås en helt annan sits som jag absolut skulle acceptera som argument. Men alla andra som är friska och normala men inte delar på sina barn