Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTrängsel i trafiken
You need to log in to create posts and topics.

Har testat det med helt motsatt effekt: en taxichaffis blev så provocerad att han tvärnitade och hotade med stryk.

Slängkyssar is the shit. En irriterad jävel blir klart surare av en slängkyss än av ett finger och en stackars förvirrad bilist som inser att han tabbat sig lite ser att det finns hopp för världen.

Mer slängkyssar åt folket.

Man kan vinka också, de som tutar känner en sannolikt och då är det trevligt att hälsa tillbaka.

Höjden är när de springer ur sina fordon (mitt i gatan) bara för att snacka trafikregler med en...

Det hoppas jag fortfarande på, men de flesta vill visst bara köra vidare även om de bryter mot t ex stopp-plikt för att komma undan.

Man får skaffa en filmkamera med fjärrkontroll så blir det inget snack sedan om vad som hände.

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article764598.ece

Man skulle kanske filma sin jobbpendling dagligen och lägga upp på Youtube, räknar med mas

Något som jag är inne på för att kunna ge feedback till kommunen som vill satsa på att Linköping ska vara bästa cykelstad 2020.

Ja inbitna bilister ... tänk vad många historier de har om hur galna cyklister är, hur mycket de "tror" och hur hänsynslösa de är. Det tråkiga är att de ofta har rätt, men som cyklist vill man helst inte prata om det med "rena bilister", eller hur?

Därem

Visst har billister sånna möten, varje helg på krogen. När dom sen är färdiga sätter dom sig en cykel utan belysning och cyklar hemåt i mörkret mot enkelrikta....

Låter som fransmannen: "Varje fransman bär på ett outsläckligt hat mot alla bilister - men han tar en gruvlig hämnd varje gång han sätter sig bakom en ratt".
Fast omvänt.
Citerades på körskolan.