Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 14:43De flesta bilisthistorier om cyklister sker stadsmiljö och där tillbringar mina cyklar väldigt lite tid.
De flesta bilisthistorier om cyklister sker stadsmiljö och där tillbringar mina cyklar väldigt lite tid.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 14:46Fast mina värsta nära-bilen-upplevelser har så gott som alltid varit ute på landet. Skogarna norr om Karlskrona är värst.
Fast mina värsta nära-bilen-upplevelser har så gott som alltid varit ute på landet. Skogarna norr om Karlskrona är värst.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 14:50Javisst, men vi drabbas av stadsbornas framfart i stan när vi kör på landsbygden.
Javisst, men vi drabbas av stadsbornas framfart i stan när vi kör på landsbygden.
Quote from Jonas Täng on 21 April 2010, 15:15I så fall Fredrik rekommenderar jag att du cyklar mer västerut än norrut!
För övrigt cyklar jag klart hellre i de blekingska skogarna än i de mer tätbebyggda delarna av landet. Om de värsta delarna av min tremils jobbpendling består av en kilometer geno
I så fall Fredrik rekommenderar jag att du cyklar mer västerut än norrut!
För övrigt cyklar jag klart hellre i de blekingska skogarna än i de mer tätbebyggda delarna av landet. Om de värsta delarna av min tremils jobbpendling består av en kilometer geno
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 15:16Akta dig för de ryska ubåtarna.
Akta dig för de ryska ubåtarna.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 18:06Vi, cyklister får eska pengar från Rosenbad och flytta ner till Spanien,Italien där de har helt annan inställning till cyklingen och mot cyklister.
Kanske våra bilister skulle kunna lära sig något av de.
Smiley :@
Vi, cyklister får eska pengar från Rosenbad och flytta ner till Spanien,Italien där de har helt annan inställning till cyklingen och mot cyklister.
Kanske våra bilister skulle kunna lära sig något av de.
Smiley :@
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 18:43Håller med Fredrik. I skogarna norr om Karlskrona kan man stöta på vad som helst. Inklusive mig.
Håller med Fredrik. I skogarna norr om Karlskrona kan man stöta på vad som helst. Inklusive mig.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 13:17Konstigt nog bryr jag mig inte så mycket om lastbilar och allt vad det heter när jag är på större vägar. Igår körde de nära de rackarna. Det var rusning och mycket möte så trafiken orkade inte vänta utan körde nära istället för att hålla ut. Kanske rädsla
Konstigt nog bryr jag mig inte så mycket om lastbilar och allt vad det heter när jag är på större vägar. Igår körde de nära de rackarna. Det var rusning och mycket möte så trafiken orkade inte vänta utan körde nära istället för att hålla ut. Kanske rädsla
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 20:56Idag körde jag bil och tog erforderlig hänsyn till två VR-aspiranter som var ute och vinglade i Hallabro, Blekinge.
Idag körde jag bil och tog erforderlig hänsyn till två VR-aspiranter som var ute och vinglade i Hallabro, Blekinge.
Quote from Funbeat user on 23 April 2010, 22:22Utan tvekan anser jag att cyklister är de största farorna i trafiken.
Då pratar jag förmodligen inte om någon som håller till här, utan om alla de som är fullständigt omedvetna om något annat än sig själva (och ev. sin mobiltelefon) på cykeln på väg till
Utan tvekan anser jag att cyklister är de största farorna i trafiken.
Då pratar jag förmodligen inte om någon som håller till här, utan om alla de som är fullständigt omedvetna om något annat än sig själva (och ev. sin mobiltelefon) på cykeln på väg till