Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTränings och tävlingsmål 2010
You need to log in to create posts and topics.

Om jag får vara skadefri och träningsmotiverad (vilka är mina övergripande mål) hoppas jag kunna bocka av följande när året ska summeras:

Milen under 40min
Halvmara under 90min
Mara, få se nu, säg under 3h15min

Ligger en bit ifrån på samtliga punkter fö

21 km i Växjö 1:a maj utan skador. 1:45 verkar rimligt (5-tempo). Har redan sprungit distansen på träning på 1:48.

5 km i sub 4-tempo. Kanske nåbart?

2011 ska benen vara ordentligt insprungna och tåla att det går förhållandevis fort i Växjö.

Allt bygge

Har tre tider som mål 🙂
5 km under 26 min
7,8 km under 34 min
10 km under en timma 🙂

Mitt mål är först och främst att springa stoclholm marathon på bättre tid än förra året. Jag är inte riktigt lika snabbb som många andra här men springer jag på mellan 4-4,2 så är jag jätte nöjd.

Sen har jag starka funderingar på lidingöloppet 15 km elle

Tävlingsmål är under 60 minuter på milen. Det är den utmaning jag tog mig an när jag började med löpning förra året, så det är mitt främsta mål.

Jag har också bestämt mig för två träningsmål och dessa är:
- Springa 21 km kontinuerligt
- 5 km på 25 minute

Jag har gått igenom tråden och räknat hur många gånger olika distanser har omnämnts. Helt klart står 10km-maraton i en klass för sig.

Milen: 24
Halvmaraton: 21
Maraton: 21

5km: 8
Lidingöloppet: 8
Ultra: 7

200-3000m: 1-2

Jättekul att läsa om allas mål 🙂 Mina är:
milen under 49 min samt tjejklassikern. Har även hakat på ett 26 veckors träningsprogram för halvmaran under 2 tim. Får se hur det går. Har aldrig sprungit så långt tidigare.

Fick min andra son för snart sju mån

mina mål som "snart ettårig joggare" (började i april i fjol som 39 åring)
är:
5 km under 28 minuter
10 km under 60 minuter
springa en halvmara under 2,5 timmar.. får se om jag hittar någon här uppe i slutet av säsongen.
vara hyfsat frisk och skadefri

Halvmaran i Annecy under 1.55 vore sköj 🙂
Annars att vara frisk o kry förstås.

För min del är det lite svårt att sätta upp tidsmål för säsongen eftersom jag inte vet hur mycket det är normalt att förbättra sig.

Förutom att vara frisk och skadefri hoppas jag kunna komma igång med konditions- och styrketräning. Dessutom vill jag kom