Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTränings och tävlingsmål 2010
You need to log in to create posts and topics.

Jogga och jogga... Nja, det beror på träning & talang. Kanske felar båda delarna hos mig. Jag har sprungit halvmaran på 1:17:38, ändå har jag aldrig* lyckats tagit mig under 3h på maran, trots att jag sprungit distansen 12ggr. Ifjol när jag var väldigt då

Jag tycker såna här trådar är ruskigt roliga att läsa. Det är (nästan) bara elitmotionärer, som ska spetsa sina PB:s med sekundrar och minutrar, och gärna skrävla om tidigare resultat. 😉

Så, därför tänker jag göra Josefine sällskap och säga att MITT huv

Jag funderade på det där men mål och sånt, och det är väl klart att jag vill springa de lopp jag är anmäld till snabbare än jag sprang förra gången och självklart hoppas jag att jag håller mig frisk och hel. Men något mer då? Skulle jag vilja uppnå något

Mitt främsta mål för detta året är att påbörja svenska klassikern. Skillnaden mellan drömmålen och vad jag är nöjd med skiljer en del mycket för att jag ska stegra min träning en del under året och det är lite för tidigt att veta vad som kommer vara rimli

Mina viktigaste mål för i år är att springa milen under timmen. Jag har joggat till och från i ca 18 år och jag kan hålla igång länge, men har förgäves försökt att öka i hastighet.

Skam den som ger sig, går nu på GI kost för att försöka gå ner några kil

Mitt mål i år är att ta mig runt midnattsloppet. Tid törs jag väl knappast sia om men kanske en timme och en kvart eller så på milen. Bättre tror jag inte jag kan prestera till i augusti.

Och sedan då? Kanske en halvmara året efter och en full mara om et

Mitt mål är att under 2010 göra så bra tider att jag skulle kommit med i Veteranstatistiken för M55 i Norge, om jag då skulle vara Ola Norman. 2009 kom jag bara med i statistiken på marathon, 35:a. Gränserna är satta lite olika hårda, därför kom jag med p

Det finns också någon slags poängtävling mellan olika klubbar baserat på resultat av deras veteraner, så statistiken borde gå att få fram.

Jag har bara ett mål i år: springa alla maror under 3.30.

Paris Marathon i april
Stockholm Marathon i juni (5:e gången)

Sen har jag tänkt mig att springa 2 maror till under sensommar/höst.

Just nu är målet att kunna träna utan avbrott för sjukdomar...m

Jag har, i jämförelse med er andra, väldigt blygsamma mål;
* Komma under 30 min på 5 km
* Komma under 70 min på milen.
* Orka springa hela milen utan gånginslag.
Enkelt tycker ni säkert, men 5 km-målet ligger kvar från förra året; strävade hela sommare