Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTränings och tävlingsmål 2010
You need to log in to create posts and topics.

Jag har några mål för i år både vad gäller träning och tävling.

Mitt träningsmål för i år med löpningen är att springa 3 000 km i år. Att springa mer varierat och träna på att få upp lite snabbhet! Att springa mer tillsammans med andra så att träningen

Delmål är TEC 50 miles. Fixa och ha roligt.
Huvudmålet är Swiss alpine - fullfölja inom maxtiden. Fixar jag det ska jag bara myslöpa resten utav året.

Årets mål:

en mil på 3:45 / km
halvmara på 4:00 / km
maraton på 4:30 / km

Förutom milen har jag inte räknat ut vilken tid det blir i mål, jag har snöat in lite på hastigheter 😉

Och naturligtvis det självklara Lidingöloppet på 2:15 (samma tempo som ma

Mitt mål blir nog att försöka komma unnder 50 min på seednings loppet till Göteborgs varvet!
Och förhoppningsvis klara av att ta mig runt GB på ca:1.45min!Sen skulle det vara kul med ett par andra lopp om man får tid!!!

Jag tänkte slå min tid från förra året på Premiärmilen och gå under 49 minuter.

Senare i sommar tänkte jag slå mitt rekord på Ironman-distansen 13:45 med minst en halvtimme!

Årets löpmål:

Sub 40min på 10km.
Sub 90min på Göteborgsvarvet.

Sen skulle en seger sitta fint i något lopp. Men med den kvaliten som finns i min klubb så är det inte lätt. 🙂

@Pontus, jag är inte god för 1:20 (ännu 😉 ) saknar ju dryga 4 minuter vilket ju inte är lite. Ser det som ett drömmål mer troligt är 1:22-1:23

Oj oj oj.. Vad duktiga alla är!

Då jag för första gången någonsin tagit tag i mitt springande ligger mitt mål på en helt annan nivå...
Drömmen är att kunna springa tjejmilen i år. Och detta kommer från någon vars rekord är att springa 20min i sträck...

Martina
Tjejmilen är ett jättebra mål, det var mitt mål när jag började med löpning också. Ta det bara i lugn takt så kommer det gå kanonbra!! Lycka till!

Under 1:24 på halvan. Ett mål jag haft alldeles för länge. 🙁