Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsupplägg
You need to log in to create posts and topics.

Ja du Sebastian. Jag tänker inte säga att du har fel, absolut inte. Har läst tonvis med böcker själv och sprungit på elitnivå. Springer fortfarande halvsnabbt och har kört några intervallpass genom åren...

Det jag försöker göra är att förenkla lite som f

Jag kör med klocka enbart på mina intervaller och varierar längden i tid istället för i meter. Mycket för att jag inte har någon GPS eller springer på något uppmätt ställe. Marcus beskrivning hur man hittar rätt fart för intervallerna försöker jag följa ä

"Jag skulle vilja påstå motsatsen till vad Sebastian säger, det är inte alls så viktigt att det går i exakt rätt fart utan att det viktiga är att intervallpasset fyller sitt syfte."

Mycket motsägelslefullt om jag får säga min mening. Om man inte springer

Att det alltid skall bli detta diskuterande angående intervaller. 🙁 Verkar vara löpningens heliga graal eller nåt.

Jag vill bara påminna om vad Lina skriver i sitt inlägg: "Jag skulle vilja bli snabbare i allmänhet, och framförallt komma under timmen p

Det är väl jättebra om man är intresserad att skaffa sig kunskap och träna efter det! Jag tycker också det är jättekul att läsa på om teori, och följer diskussionerna med spänning. Det har inget med att göra vilken nivå man springer på, det är en läggning

Jag vet att jag inte ska ge mig in i de här diskussionerna eftersom de som regel inte leder någon vart. Försökte bara dra mitt strå till stacken till att avdramatisera det här med intervallträning.

Sebastian. Om jag vänder på frågan, det är det här med r

Oj Marcus, jag hoppas du inte tolkade mitt inlägg som kritik gentemot ditt inlägg. Tvärtom tycker jag det ju är minst lika viktigt med dina synpunkter att det kanske inte spelar så stor roll när det kommer till kritan. Verkligen! Den delen av diskussionen

Absolut inte Fredrika! Jag blev mest trött på mig själv som ger mig in i en diskussion som inte ger mig något. Men jag gillar att ifrågasätta, tror inte på absoluta sanningar eller att det finns en one-size-fits-all.

Marcus: Jag respekterar dina åsikter och ffa din erfarenhet. Du verkar ha en ödmjuk iställning till träningen åxå, vilket jag värdesätter. Vad jag reagerade på var din motsägeslefulla formulering. Ingen har rätt, eller så har båda rätt...

Jag har använt

Ja jag formulerade mig kanske dumt så jag förklarar ytterligare vad jag menar.

"det är inte alls så viktigt att det går i exakt rätt fart utan att det viktiga är att intervallpasset fyller sitt syfte. Nu tolkar jag rätt fart som att dom ska gå i t.ex. ex