Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 13:44Mitt råd till Lina är att visst ska hon springa intervaller. Jag gör det själv.
Men jag tycker inte att hon behöver vara så orolig för om hon eventuellt gör fel. Det viktiga är ändå att hon gör det. Om sen farten, tiden eller längden på intervallerna in
Mitt råd till Lina är att visst ska hon springa intervaller. Jag gör det själv.
Men jag tycker inte att hon behöver vara så orolig för om hon eventuellt gör fel. Det viktiga är ändå att hon gör det. Om sen farten, tiden eller längden på intervallerna in
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 13:45"Att göra "rätt träning" är givetvis lika viktigt som att ha roligt när man tränar. Dock är sällan intervaller eller tempon vidare roliga."
1. En del tycker det är viktigare att det är lustfyllt, några kanske tycker det är viktigare att det "blir rätt" (
"Att göra "rätt träning" är givetvis lika viktigt som att ha roligt när man tränar. Dock är sällan intervaller eller tempon vidare roliga."
1. En del tycker det är viktigare att det är lustfyllt, några kanske tycker det är viktigare att det "blir rätt" (
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 14:04Jag tycker också att intervaller är roligt och backträning. Då ser jag hur mycket min kropp klarar av och det händer något. Tråkigt är kortare distanspass som bara är där mer som utfyllnad. Fast ibland är det ju skönt att bara springa på utan att tänka si
Jag tycker också att intervaller är roligt och backträning. Då ser jag hur mycket min kropp klarar av och det händer något. Tråkigt är kortare distanspass som bara är där mer som utfyllnad. Fast ibland är det ju skönt att bara springa på utan att tänka si
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 14:49"Det är uppenbarligen mycket viktigare för de flesta att ha roligt än att utvecklas. Få har nått sina mål genom att bara ha roligt"
Det finns inget motsatsförhållande alls mellan att ha roligt och att utvecklas. Jag beklagar verkligen om någon tror det.
"Det är uppenbarligen mycket viktigare för de flesta att ha roligt än att utvecklas. Få har nått sina mål genom att bara ha roligt"
Det finns inget motsatsförhållande alls mellan att ha roligt och att utvecklas. Jag beklagar verkligen om någon tror det.
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 15:25Vad jag menar är att om man går genom livet och bara har roligt så lär man inte komma så långt. Ibland måste man göra tråkiga saker (som intervaller som de flesta jag känner inte tycker faller i kategorin roligt) för att nå sina mål.
Det verkar som om d
Vad jag menar är att om man går genom livet och bara har roligt så lär man inte komma så långt. Ibland måste man göra tråkiga saker (som intervaller som de flesta jag känner inte tycker faller i kategorin roligt) för att nå sina mål.
Det verkar som om d
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 15:34Att ha roligt kan väl betyda väldigt olika...
Det kan ju vara så att vi här på FunBeat är mera träningsgalna också och att blod, svett och tårar tas förgivet av de flesta här.
Intervall träning för en icke-träningsnörd kan kanske anses som icke-kul. Men
Att ha roligt kan väl betyda väldigt olika...
Det kan ju vara så att vi här på FunBeat är mera träningsgalna också och att blod, svett och tårar tas förgivet av de flesta här.
Intervall träning för en icke-träningsnörd kan kanske anses som icke-kul. Men
Quote from Jonny Persson on 8 May 2008, 15:47Anna-Karin: Tror du tog orden ur munnen på mig. Att det är jobbigt står inte i motsatsförhållande till att det är kul.
Anna-Karin: Tror du tog orden ur munnen på mig. Att det är jobbigt står inte i motsatsförhållande till att det är kul.
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 15:52Sebastian:
Synd att du biter dej fast i jobbig=tråkig=seriös.
Varför inte jobbig=rolig=seriös?Ändrade mål är inte alls ovidkommande i den frågan. Om målet är "att bli snabbare bara för att jag är löpare och då ska man bli snabbare", så hjälper det att ä
Sebastian:
Synd att du biter dej fast i jobbig=tråkig=seriös.
Varför inte jobbig=rolig=seriös?
Ändrade mål är inte alls ovidkommande i den frågan. Om målet är "att bli snabbare bara för att jag är löpare och då ska man bli snabbare", så hjälper det att ä
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 16:15När jag höll på med judo pratade vi ofta om kampglädje. En träning var inte rolig om den inte var hård och seriös. På äldre dar är jag inte längre så kategorisk, utan anser att en träning kan vara rolig även om den inte är hård.
Men fortfarande anser jag
När jag höll på med judo pratade vi ofta om kampglädje. En träning var inte rolig om den inte var hård och seriös. På äldre dar är jag inte längre så kategorisk, utan anser att en träning kan vara rolig även om den inte är hård.
Men fortfarande anser jag
Quote from Funbeat user on 8 May 2008, 20:55Komma långt? Vi är alla på väg mot samma slutmål... R I P
Skämt åsido vad innebär det att komma långt? Är det att njuta av det som är utvecklande? Eller är det att stå ut med elände för att prestera mediokert i ett motionslopp?Jag tycker det är ett tec
Komma långt? Vi är alla på väg mot samma slutmål... R I P
Skämt åsido vad innebär det att komma långt? Är det att njuta av det som är utvecklande? Eller är det att stå ut med elände för att prestera mediokert i ett motionslopp?
Jag tycker det är ett tec