Quote from Funbeat user on 29 April 2008, 13:17Tröskeltempo gör inte ont. Gör det ont springer man nog fortare än sitt tröskeltempo.
Tröskeltempo gör inte ont. Gör det ont springer man nog fortare än sitt tröskeltempo.
Quote from Funbeat user on 29 April 2008, 13:18Gaaaah, är det så viktigt med alla dom här benämningarna då?
Tycker det blir mycket snack och lite verkstad...
Gaaaah, är det så viktigt med alla dom här benämningarna då?
Tycker det blir mycket snack och lite verkstad...
Quote from Catharina Brattlin on 29 April 2008, 13:22*haha* Anna-Karin...håller med. Sk*t samma vad det heter...huvudsaken är att man springer snabbt nog för att komma över tröskeln.
*haha* Anna-Karin...håller med. Sk*t samma vad det heter...huvudsaken är att man springer snabbt nog för att komma över tröskeln.
Quote from Funbeat user on 29 April 2008, 13:24Jag gillar Allies definition. "Tröskeltempo gör inte ont. Gör det ont springer man nog fortare än sitt tröskeltempo"
Intervaller i tröskeltempo kan bli jobbiga om man kör långa och många. Men de första är rätt behagliga. V02-max är inte behagliga. Men ny
Jag gillar Allies definition. "Tröskeltempo gör inte ont. Gör det ont springer man nog fortare än sitt tröskeltempo"
Intervaller i tröskeltempo kan bli jobbiga om man kör långa och många. Men de första är rätt behagliga. V02-max är inte behagliga. Men ny
Quote from Funbeat user on 29 April 2008, 13:26Allie har helt rätt, tröskeltempo ska inte göra ont. "Comfortably hard" är en bra beskrivning som jag inte hittar någon lika elegant översättning av.
Tumregeln är att tröskeltempot är det tempo man kan hålla i en timme, så jag skulle inte säga att man ka
Allie har helt rätt, tröskeltempo ska inte göra ont. "Comfortably hard" är en bra beskrivning som jag inte hittar någon lika elegant översättning av.
Tumregeln är att tröskeltempot är det tempo man kan hålla i en timme, så jag skulle inte säga att man ka
Quote from Funbeat user on 29 April 2008, 14:10Liten verkstad?! Näej! Jag springer ganska mycket, tycker jag med mina 7-8 mil i veckan 😀
Liten verkstad?! Näej! Jag springer ganska mycket, tycker jag med mina 7-8 mil i veckan 😀
Quote from Fredric Lagerström on 29 April 2008, 14:40Nej, det ska inte göra ont. Jag gillar Pontus term "Comfortably hard". För mej är det ett bra, högt tempo, löpningen flyter på, pulsen är under kontroll. I det är läget skulle jag gilla att få in Pink Floyds "Comfortably numb" på min mp3.
🙂
Nej, det ska inte göra ont. Jag gillar Pontus term "Comfortably hard". För mej är det ett bra, högt tempo, löpningen flyter på, pulsen är under kontroll. I det är läget skulle jag gilla att få in Pink Floyds "Comfortably numb" på min mp3.
🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2008, 15:23Anna-Karin: Det är väl bra att vi utreder vad olika löpartermer betyder så man förstår vad gamla löparrävar slänger ur sig i forumen. 🙂
Anna-Karin: Det är väl bra att vi utreder vad olika löpartermer betyder så man förstår vad gamla löparrävar slänger ur sig i forumen. 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 29 April 2008, 15:32Då undrar jag, pulsnörd som jag är; går Ni efter pulsen när Ni bestämmer om intervallerna går i tröskeltempo eller VOmax-tempo? Vad jag menar är om pulsen är visande om passet gick i tröskelfart eller blev VOmaxintervaller?
Då undrar jag, pulsnörd som jag är; går Ni efter pulsen när Ni bestämmer om intervallerna går i tröskeltempo eller VOmax-tempo? Vad jag menar är om pulsen är visande om passet gick i tröskelfart eller blev VOmaxintervaller?
Quote from Funbeat user on 29 April 2008, 15:59Jag har bestämt redan innan vilken fart jag ska hålla och om jag ska köra tröskel eller V02-max. V02-max kör jag lite kortare sträcka , färre intervaller och med längre vila. Är så stor skillnad i fart, typ 4:00 resp 4:20 min/km att jag inte behöver kolla
Jag har bestämt redan innan vilken fart jag ska hålla och om jag ska köra tröskel eller V02-max. V02-max kör jag lite kortare sträcka , färre intervaller och med längre vila. Är så stor skillnad i fart, typ 4:00 resp 4:20 min/km att jag inte behöver kolla