Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Så jag antar att de som inte bryr sig om vad de olika träningarna heter skriver "jogging" på alla pass då? Eller? 😉

Louise > Nope, det gör man på jogg.se. Funbeat är nivån över och här måste man veta vad man tränar 😉

Det kanske är som den gamla faktoiden om eskimåernas 20 ord för snö: Löpare har 20 ord för att springa 🙂

Exakt pontus! (t+)

OK, Leif. Jag är slav under min puls så till vida att jag, när jag springer 1000-och 2000 metersintervaller, "öser på" (med mina mått mätt alltså) för att komma upp i rekommenderad pulszon enligt marathon.se beroende på om det är AT-intervaller eller VOma

Jonas: Jo, jo.. visst är det bra... "red ut"-på du. 🙂

> Då undrar jag, pulsnörd som jag är; går Ni efter pulsen när Ni bestämmer om intervallerna går i tröskeltempo eller VOmax-tempo?

Japp. Jag utgår från min senast uppmätta tröskelpuls, möjligen med viss VDOT-korrektion om jag vet att den förändrats.

Jag går på känsla vilket inte är optimalt förstås. Tröskelfarten hittar jag rätt lätt men vo2max är det svårare med. Tendensen är att jag går mig stum och inte kan få ut maximalt.

Men jag tänkte försöka förbättra mig på dem i år. En successiv ökning där

Sylvia > Bara för att min dagform bara varierar obetydligt så behöver inte alla vara lika förutsägbara som en annan 🙂

Mina intervaller idag 3*(4*400) var i alla fall V02-max och jobbiga/obehagliga. Men 12st och spannet 1:23-1:26 är ju jämnt och bra.

Men neeeej. Det var ju verkligen int emeningen att någon skulle ta det som att jag tycker de springer för lite... Ni är alla så duktiga.

Men för EN DEL kanske det blir så svårt med alla de här begreppen och olika sätt man ska springa på att hela löpandet