Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 20:14Tröskelpuls från ett 30min-test diskuterades här:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=594271Jag kom väl fram till att tröskelfarten kanske stämde hyggligt, men inte tröskelpulsen.
Tröskelpuls från ett 30min-test diskuterades här:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=594271
Jag kom väl fram till att tröskelfarten kanske stämde hyggligt, men inte tröskelpulsen.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 00:17Tomas:
Min generella rekommendation är att du ska lära känna kroppens signaler vid olika farter i ett svävt intervall runt tävlingsfart.Antag att din maximala kapacitet är 37:30 på 10km platt bana.
Det ger dig två träningsuppdrag:
1. Tröskelpassen ska s
Tomas:
Min generella rekommendation är att du ska lära känna kroppens signaler vid olika farter i ett svävt intervall runt tävlingsfart.
Antag att din maximala kapacitet är 37:30 på 10km platt bana.
Det ger dig två träningsuppdrag:
1. Tröskelpassen ska s
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 09:32Jag tycker att det du skriver Niclas är väldigt intressant och låter naturligt ur min synvinkel. Kan du peka på literatur eller ännu hellre hemsida, där jag på ett lättfattligt sätt kan lära mig mer om dessa träningsmetoder?
Jag skulle också vilja att p
Jag tycker att det du skriver Niclas är väldigt intressant och låter naturligt ur min synvinkel. Kan du peka på literatur eller ännu hellre hemsida, där jag på ett lättfattligt sätt kan lära mig mer om dessa träningsmetoder?
Jag skulle också vilja att p
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:20Brad Hudson skriver en del om träning nära tävlingsfart i sin bok "Run Faster".
Brad Hudson skriver en del om träning nära tävlingsfart i sin bok "Run Faster".
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 13:34Running Cloud,
Jag är inte rätt person att ge råd om hur du/man ska träna. Min egen utveckling har varit att gå från "no pain, no gain" till att träna mer/längre där syreupptagningen inte är begränsningen. Det har funkat för mig.Däremot har jag ganska m
Running Cloud,
Jag är inte rätt person att ge råd om hur du/man ska träna. Min egen utveckling har varit att gå från "no pain, no gain" till att träna mer/längre där syreupptagningen inte är begränsningen. Det har funkat för mig.
Däremot har jag ganska m