Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTraillöpning i Frankrike
You need to log in to create posts and topics.

Att förköpa sig på Au Vieux Campeur kan vara betydligt dyrare än så...

I helgen går le Grand Raid i Frankrike (La Réunion indiska oceanen). För den som vill vara värst kan det vara något att drömma om, jag ska stå och titta på ... denna gången. 9000m höjdskillnad på 150 km... kallas även la diagonale des fous...

http://www.

Trailloppen i Frankrike verkar ju fantastiska. Måste kollas upp inför 2009. Enda problemet är att all info och (antar jag) information på plats är på franska så man har ju ingen koll på logistiken överhuvudaget.

Eco Trail loppet i Paris verkar intressan

Fransmännen och fransyskorna är mycket bättre på t.ex. engelska än vad de flesta (felaktiga) rykten gör gällande. Väldigt många brukar börja prata engelska med mig så jag brukar få be dem prata franska istället. (#)

LARS-ÅKE: Frankrike är en guldgruva. Men det är sant att huvuddelen av tävlingsajterna är skrivna i det där rakt igenom romantiska språket. Behöver du hjälp med någon översättning så är det bara att fråga mig, Fredrik eller Amelie. Kanske finns ännu fler

Viktor: Tack för erbjudande om översättning. Jag får sätta mig ner och gå igenom tävlingskalendern för 2009.
Blir det inte mörkt på Eco Trail i Paris (starten är väl först kl 1200).

Det finns pannlampor. 🙂 Faktum är ju att rätt många traillopp går helt eller delvis på natten.

Mörkret lär lägra sig lagom till dess att mina ben ylar av stumhet och smärta. Så det lär krävas både pannlampa och pannben. Plussidan är att det stora skrottornet gör sig så mycket bättre i sin upplysta skrud, vilket skänker målgången ett stort mått stäm

För att blåsa lite liv i en tråd i träda. Trailkulturen frodas alltjämt i Frankrike. Här är en länk till en video från årets upplaga av Tour des Glaciers de la Vanoise:

http://www.dailymotion.com/relevance/search/TOUR+DESGLACIERS+DE+LA+VANOISE+2009/video

Vi är några stycken här på FB som ska springa Marathon du Médoc, fast det ät inte så mycket trail förstås. Å andra sidan så är det ju långt ifrån 100% asfalt också.
Tyvärr så har det inte blivit så mycket av den traillöpning jag hade planerat. Det här har