Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTransportera racer
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en Outride och kör ibland 50-60 mil istöten med carbondamen på taket och har aldrig haft några probelm.

Dessutom ser det snyggare och proffsigare ut med framhjulet av! 🙂

Fastskruvat sitter alltid stadigare än ett klämförband, ProRide kan ge märken på cykeln från hållaren speciellt om det letat sin in smuts stenar etc., sen står den stabilt i en ProRide med, men inte lika stabilt som en OutRide, om du har en framgaffel som

ok 🙂

Har lite svårt att se att en gaffel man ska cykla på skulle ta stryk av att bara hålla fast cykeln i lite blåst. Eller omvänt, gjorde den det skulle det vara ganska obehagligt att cykla på den.

Well, nu var det ju inte "lite blåst" jag syftade på utan väldigt blåsigt, du vet sådana kastvindar som gör att det känns som om bilen förflyttar sig i sidled...

Klarar den inte 100m/s så vill jag inte cykla på den...

Det blåser nog ganska mycket mindre än man tror då man upplever det. Fartvinden är nog väsentligt kraftigare men märks inte då den kommer framifrån.

ok 🙂

Pro Ride 591 10ggr av 10.

Jag använder min hållare för att transportera min cykel (racer) längre sträckor (+25 mil), när jag gör det vill jag ha det säkert men samtidigt enkelt och simpelt med minsta krångel.
Att behöva ta av ett hjul är lite "90-talet"

Att plocka ned cykeln och sätta på ett framhjul tar säkert 1½ minut.

Åk ut på en cykeltävling o se hur man transporterar cyklar.