Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vi HAR blivit fetare som folk, det är statistiskt otvetydigt. Bland män var knappt 30% feta 1980, idag är siffran över 50%.

Nu pratar du nog övervikt och inte fetma iofs.

Kvinnornas statistik är ju också intressant, men också mer svårtolkad eftersom så få kvinnor deltog i långlopp tidigare. Betydligt fler kvinnor springer och fler och fler springer bra, även om antalet kvinnor som springer under 3:10 på marathon fortfarand

>Numera tar ju männen i princip lika mycket ansvar för hem och bar som kvinnorna gör.

Jag tar ansvar för baren.

:D. Det blev ju lite roligt faktiskt. Jag kan faktiskt gissa att väldigt mycket tid vid baren korrelerar med mindre bra tränings- och tävlingsresultat.

"De som dansar har inte råd att stå i baren", Gammalt Djungelordspråk.

Som jag skrivit i andra trådar tror jag långdistanslöpningens utveckling till kommersiell pryl- o trendsport är en av orsakerna.

Tror att många löpentusiaster idag skulle bli bättre löpare om de tog den tid de lägger ned att följa bloggar o pilla med pul

Fast är det verkligen prylarnas fel? Vad är det som säger att de som lägger mycket tid på prylar skulle ha använt sin extra tid till träning om hade tagit prylarna från dem?

Visst skulle de förmodligen bli bättre löpare OM de tränade mer. Men vad säger

Håller med Johanna. Många tränar faktiskt mer för att de blir stimulerade av prylar och bloggar. Sällan jag väljer mellan att läsa en blogg eller att träna.

Anders, ja och fler skulle då bli skadade och tröttna. Eller bli övertränade och tröttna.

Jag ser faktiskt inte riktigt poängen med det.