Quote from Susan Hartley on 8 June 2011, 16:28Apropå Anders hypotes ...
http://www.runnersworld.se/blogs/triathleten/vi-blir-feta-av-iphone.htm
Jojje Karlsson skriver:
"Jag förstår nu varför folk blir feta, trötta och lata. De har iPhones allihopa. Jag fick min iPhone idag och är inte ett dugg su
Apropå Anders hypotes ...
http://www.runnersworld.se/blogs/triathleten/vi-blir-feta-av-iphone.htm
Jojje Karlsson skriver:
"Jag förstår nu varför folk blir feta, trötta och lata. De har iPhones allihopa. Jag fick min iPhone idag och är inte ett dugg su
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 16:51Evolutionärt sett så är det ju ganska onödigt att hålla sig i bättre form än vad som sitt jobb kräver. Mental hälsa är ju dock något verkar stagnerar i samma takt som daglig motion minskar.
Evolutionärt sett så är det ju ganska onödigt att hålla sig i bättre form än vad som sitt jobb kräver. Mental hälsa är ju dock något verkar stagnerar i samma takt som daglig motion minskar.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 18:36Nä, det är klart att folk kanske inte skulle lägga den tiden på löpning - men om de gjorde det!
Sådär helt ovetenskapligt o utan statistiskt underlag så när jag pratade med andra löpare/motionslöpare på 70-talet så var det sällan man siktade på pulszon e
Nä, det är klart att folk kanske inte skulle lägga den tiden på löpning - men om de gjorde det!
Sådär helt ovetenskapligt o utan statistiskt underlag så när jag pratade med andra löpare/motionslöpare på 70-talet så var det sällan man siktade på pulszon e
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 20:16Ja jag funderade lite på om de som var med då och sprang så väldigt mkt, när alla sprang mkt mer var färre, därför att de var de enda som höll för det? Mao när "förväntade" träningsmängderna gått ner så har antalet löpare ökat?
& så jobbar folk mer öht.
Ja jag funderade lite på om de som var med då och sprang så väldigt mkt, när alla sprang mkt mer var färre, därför att de var de enda som höll för det? Mao när "förväntade" träningsmängderna gått ner så har antalet löpare ökat?
& så jobbar folk mer öht.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 21:33Jag tror lite på det som redan har ventilerats. Många män prioriterar tid med barnen och då hinns inte lika mycket tträning med helt enkelt.
Jag tror lite på det som redan har ventilerats. Många män prioriterar tid med barnen och då hinns inte lika mycket tträning med helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 23:18Jag tror att tidsaspekten glöms. Förr så "hann" man inte byta träningsfilosofi så ofta. Detta ledde antagligen till att man hann träna tillräckligt länge för att få ett resultat av träningen eller förkasta den.
Idag är det turbo som gäller och man hinner
Jag tror att tidsaspekten glöms. Förr så "hann" man inte byta träningsfilosofi så ofta. Detta ledde antagligen till att man hann träna tillräckligt länge för att få ett resultat av träningen eller förkasta den.
Idag är det turbo som gäller och man hinner
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 08:40Tomas: Om de männen med lite tid sitter o importerar Garmin-data från sin klocka istf att köra de sista tio minuterna i spy-tempo är det ju lätt att se varför de inte blir lika bra ...
Tomas: Om de männen med lite tid sitter o importerar Garmin-data från sin klocka istf att köra de sista tio minuterna i spy-tempo är det ju lätt att se varför de inte blir lika bra ...
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 08:54Var det på 70-talet man trodde att mer träning alltid ger bättre resultat? Eller var det ännu längre sedan?
Eller har man egentligen någonsin trott det, förutom när man vill verka tuff och hård?
Var det på 70-talet man trodde att mer träning alltid ger bättre resultat? Eller var det ännu längre sedan?
Eller har man egentligen någonsin trott det, förutom när man vill verka tuff och hård?
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 08:56Jag har oxå kollat hur det är med ungdomar och där kan man se att antalet som springer tex LL är klart färre än förr men där kan vi snacka om annat som är betydligt sexigare än att springa, bli svettig, slutkörd och tänka, aldrig mer 🙂
Jag har oxå kollat hur det är med ungdomar och där kan man se att antalet som springer tex LL är klart färre än förr men där kan vi snacka om annat som är betydligt sexigare än att springa, bli svettig, slutkörd och tänka, aldrig mer 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 09:15Det är väll så enkelt att det finns fler saker som lockar dagens ungdom (som mig) att göra i livet.
För övrigt så tränade nog de på 70talet inte bara hårt utan även smart. I alla fall de som blev något. Tycker man ska ta bort det där matchotänket.
Det
Det är väll så enkelt att det finns fler saker som lockar dagens ungdom (som mig) att göra i livet.
För övrigt så tränade nog de på 70talet inte bara hårt utan även smart. I alla fall de som blev något. Tycker man ska ta bort det där matchotänket.
Det