Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 09:25De som är bäst idag har i stort sett samma träningsvolym som eliten på 70-talet. Men det är alltså färre idag här i Sverige som är beredda att göra den investeringen.
De som är bäst idag har i stort sett samma träningsvolym som eliten på 70-talet. Men det är alltså färre idag här i Sverige som är beredda att göra den investeringen.
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 09:36Har inte antal mil ökat sedan 70-talet på eliten? Trodde det var en internationell trend.
Har inte antal mil ökat sedan 70-talet på eliten? Trodde det var en internationell trend.
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 09:40En observation man kan göra på forum som detta och jogg.se är att en vanligt förekommande fråga är: jag har kört fast och blir inte snabbare/bättre. Tittar man på personens träning så är det ofta 2-3 pass à 5 km löpning per vecka. Rådet blir då oftast kör
En observation man kan göra på forum som detta och jogg.se är att en vanligt förekommande fråga är: jag har kört fast och blir inte snabbare/bättre. Tittar man på personens träning så är det ofta 2-3 pass à 5 km löpning per vecka. Rådet blir då oftast kör
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 09:41Det finns nog fler "proffs" eller halvtidsproffs nu som har mer tid till att nöta 🙂
Det finns nog fler "proffs" eller halvtidsproffs nu som har mer tid till att nöta 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 09:44Håller med dig Peter. Tränar man inte mer än 1-2mil/v ska man inte tro att man blir bättre med stormsteg.
Håller med dig Peter. Tränar man inte mer än 1-2mil/v ska man inte tro att man blir bättre med stormsteg.
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 11:29Är inte den största anledningen att man tränar med ett annat syfte idag - för att må bra snarare än för att tävla (om vi nu pratar om det stora flertalet). Sedan kan man ju diskutera om det är för att förutsättningarna är sämre (arbetet är för de flesta m
Är inte den största anledningen att man tränar med ett annat syfte idag - för att må bra snarare än för att tävla (om vi nu pratar om det stora flertalet). Sedan kan man ju diskutera om det är för att förutsättningarna är sämre (arbetet är för de flesta m
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 11:43Säkert sant Håkan! (t+) 🙂
Säkert sant Håkan! (t+) 🙂
Quote from Funbeat user on 9 June 2011, 20:38Tror att det finns en parallell till golfen i det här...
Jag spelade själv en del golf och var nere på 11 och vände. Det blev svårare & svårare att hitta tider med kompisar p g a arbete, familj, karriär m.m. Vi fick själva barn för några år sedan och se
Tror att det finns en parallell till golfen i det här...
Jag spelade själv en del golf och var nere på 11 och vände. Det blev svårare & svårare att hitta tider med kompisar p g a arbete, familj, karriär m.m. Vi fick själva barn för några år sedan och se
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 06:27Jag tror det är bilen som är boven.
När jag var liten så var man tvungen att gå till skolan och cykla till träningen. Nu så skjutsar vi våra barn ända fram till skoldörren.
Här tror jag att vi missar massor av riktig och viktig grundträning.
Jag tror
Jag tror det är bilen som är boven.
När jag var liten så var man tvungen att gå till skolan och cykla till träningen. Nu så skjutsar vi våra barn ända fram till skoldörren.
Här tror jag att vi missar massor av riktig och viktig grundträning.
Jag tror
Quote from Funbeat user on 10 June 2011, 08:39Jag tror inte kurvan säger något över huvud taget om hur den genomsnittliga svensken tränar eller motionerar.
Jag tror inte kurvan säger något över huvud taget om hur den genomsnittliga svensken tränar eller motionerar.