Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lingling: Faskunger redogör inte för några procentantal för LL, däremot för hur den procentuella fördelningen mellan generationerna ifråga om de 50, respektive 100, bästa i Sverige på marathon genom tiderna. Titta gärna i rapporten. 🙂

Ex. "Man kan även

.

Det pratas ju om lite olika saker i denna tråd. Jag tror det några av oss vänder sig emot är vissa slutsatser. Det mesta är ju annars rätt tydligt statistik.
Om jag tittar i min omgivning, vilket ju inte är statistiskt helt rätt, så tränade vi 60-taliste

Håkan, vilka lopp springer snabba löpare istället, menar du? Banlöpning t ex har ju oxå sämre statistik. Springer men t ex bara ultralopp o multisport?

Fast den förklaring du ger står väl inte i strid med vad andra i tråden har sagt? Eller missförstår jag dig? 🙂 En företeelse kan ju bero på att många olika faktorer samverkar eller oberoende av varandra påverkar den. Den statistik som återfinns i Faskun

Kvinnorna gör i alla fall gott ifrån sig! Kanske ännu en indikation på det mer jämställda samhället!

Jag skulle nog uttrycka mig i komparativa termer istället och säga att de gör bättre ifrån sig än tidigare. 🙂 Tiderna borde kunna vara bättre. Gränsen för att kvala till SM i marathon är 3:20, en tid som jag själv hoppas kunna springa på så småningom. O

Nu tittade jag blint på tabellerna/graferna som visades i undersökningen och där ser man klart och tydligt att intresset och mängden kvinnor som klassas som god motionär har dubblerats på 2000talet sett till LL.

Anders, Johanna: Det jag menar är att 0,1 % av Sveriges befolkning springer Lidingöloppet och/eller Stockholm Marathon. Av dessa klarar 1% sub två timmar på LL. Svårt att dra några slutsatser om svenskarnas motionsvanor eller elitträning av det tycker jag

Tack Stefan Boman. 06.07.
Den urgamle har med trasig knäprotes tagit sig lite över 30 mil på 6 dygn i Antibes. Nog tillhör jag numera de riktigt urusla. Men nöjd.

Skulle gärna vilja se ett diagram från Stockholm Marathon med tider på svenskar sub 5h. 5