Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Godiva, jag såg en kille som körde intervallerna med konstant fart och hoppade upp på sidorna när han skulle vila. Då slipper man allt meckande med fartknappar och den långa starttiden. Själv kör jag inte intervaller på bandet, men jag tyckte det såg fiff

Klurigt Ove, men blir det inte vingligt att hoppa på bandet när det rör sig så fort? Har inte testat i några högre hastigheter, bara i lugna farter.

Troligen hävde han sig ner på bandet långsamt så att benen kom upp i speed innan han helt släppte taget om sidohandtagen... Han körde nog i fyraminuterstempo, tyckte jag det såg ut som.

Det här är en sak jag skrev på puls.se en gång i tiden, angående att det alltid skapar sådan förvirring för långsammare löpare att tröskelintervaller är långsammare än tävlingsfart på milen:

"
Vältränade löpare övar upp förmågan att ta ut sig maximalt, s

Bra Pontus, den här diskussionen hamnade snabbt i en diskussion om tröskelintervaller, och det är inte synonymt med intervaller, som finns i så många andra former än trösklar.

Trösklar är nog mest intressant för erfarna, vältränade löpare med högre kapac

Bra sagt Pontus. Ska försöka komma ihåg det när frågan dyker upp igen 🙂

Glöm inte bort att intervaller är bra sätt att träna teknik i racefart utan att bli så sliten. Allt är inte fysik. Löpning handlar mycket om teknik och att få ett effektivt och ekonomiskt steg i racefart. Det får man inte om man aldrig tränar i just den f

🙂

Blev nåt skumt så mitt inlägg blev tredubblat. Såg lite väl övertydligt ut 🙂

Nu tror jag att jag skall komma ihåg...;)