Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 20:21I början på november 2008 hade jag inte sprungit längre än 19 km och 4 månader senare sprang jag 80 km (TEC 50 miles). När jag tränade upp mig inför denna första ultra så sprang jag mina långpass på träning längre och längre, ökade med 5 km varje helg i p
I början på november 2008 hade jag inte sprungit längre än 19 km och 4 månader senare sprang jag 80 km (TEC 50 miles). När jag tränade upp mig inför denna första ultra så sprang jag mina långpass på träning längre och längre, ökade med 5 km varje helg i p
Quote from Sissel Svanøe on 10 November 2011, 20:37När jag stod och hejade på min man ute i skogen på Markusloppet hörde jag en engelsktalande man berätta att inför ett tiomilalopp sprang han konsekvent två mil varannan dag, aldrig mer eller mindre, och han klarade sig bra på det. Han klarade att hålla sa
När jag stod och hejade på min man ute i skogen på Markusloppet hörde jag en engelsktalande man berätta att inför ett tiomilalopp sprang han konsekvent två mil varannan dag, aldrig mer eller mindre, och han klarade sig bra på det. Han klarade att hålla sa
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 22:48en ultralöpare sa till mig en gång att det inte handlar om hur långt man springer, utan om bilden man lyckas måla upp av sig själv som en som springer väldigt långt hela tiden. Folk ska tro att man springer långt men man ska springa så lite som möjligt...
en ultralöpare sa till mig en gång att det inte handlar om hur långt man springer, utan om bilden man lyckas måla upp av sig själv som en som springer väldigt långt hela tiden. Folk ska tro att man springer långt men man ska springa så lite som möjligt...
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 23:05Apropå det Marcus skriver, om att att aldrig ge upp, och inte fokusera på tiden. Jag har sett löpare vid flera tillfällen fått "tas av banan", eller snarare inte släppas ut på sista varvet (som har varit mellan 2 och 10 km) därför att de inte skulle hunni
Apropå det Marcus skriver, om att att aldrig ge upp, och inte fokusera på tiden. Jag har sett löpare vid flera tillfällen fått "tas av banan", eller snarare inte släppas ut på sista varvet (som har varit mellan 2 och 10 km) därför att de inte skulle hunni
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 23:30Tack Lena vilka värmande och insiktsfulla ord, du har så rätt. Att våga sig ut på sin debutultra är magiskt. Så alla ni som inväntar debut ögonblicket. Ha så kul och våga lämna marathonflaggan och kliv vidare. Att anpassa farten och öka intaget av vätska
Tack Lena vilka värmande och insiktsfulla ord, du har så rätt. Att våga sig ut på sin debutultra är magiskt. Så alla ni som inväntar debut ögonblicket. Ha så kul och våga lämna marathonflaggan och kliv vidare. Att anpassa farten och öka intaget av vätska
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 23:40Om man bor i Stockholm (eller i närheten) och siktar mot Lidingö Ultra (eller någon annan vid ungefär samma tidpunkt) finns en möjlighet att träna med Running Sweden. Vi drar igång på lördag, se https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGhwVzR
Om man bor i Stockholm (eller i närheten) och siktar mot Lidingö Ultra (eller någon annan vid ungefär samma tidpunkt) finns en möjlighet att träna med Running Sweden. Vi drar igång på lördag, se https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGhwVzR
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 07:46Jag har kommit av mig i min träning...men snart är man tillbaks.
Min träningsfilisofi har alltid varit att göra det som är roligt. För närvarande är det roligt att på fredagkvällar springa i Hammarbybacken. Hur många varv på Rogers BergsTävlingsbanan det
Jag har kommit av mig i min träning...men snart är man tillbaks.
Min träningsfilisofi har alltid varit att göra det som är roligt. För närvarande är det roligt att på fredagkvällar springa i Hammarbybacken. Hur många varv på Rogers BergsTävlingsbanan det
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 09:39Jag sprang min ultradebut Övre All In i våras, ca 50km relativt otränad, sprang Lidingöloppet och sedan i dvala, några 5km pass och ett milpass under okt - feb. Torsdagen blev middag och fest på kvällen till sent...sen på lördag morgon bestämde jag mig fö
Jag sprang min ultradebut Övre All In i våras, ca 50km relativt otränad, sprang Lidingöloppet och sedan i dvala, några 5km pass och ett milpass under okt - feb. Torsdagen blev middag och fest på kvällen till sent...sen på lördag morgon bestämde jag mig fö
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 09:47Vilken härlig tråd!! 🙂
Jag ställde mig på startlinjen för SM på 100km i våras utan en enda ultratävling i benen - dock hade jag sprungit över marathondistansen många gånger på träning.. men aldrig uppe på denna nivå.
Mitt bästa tips för den som vill
Vilken härlig tråd!! 🙂
Jag ställde mig på startlinjen för SM på 100km i våras utan en enda ultratävling i benen - dock hade jag sprungit över marathondistansen många gånger på träning.. men aldrig uppe på denna nivå.
Mitt bästa tips för den som vill
Quote from Funbeat user on 11 November 2011, 10:10Mirandas parentes tycker jag är positiv, alltså det där med att hennes tid var världsårsbästa. Miranda är ung (senior). De bästa ultralöparna är alltså i veteranåldersklasserna. Ultra is forever! 🙂
Mirandas parentes tycker jag är positiv, alltså det där med att hennes tid var världsårsbästa. Miranda är ung (senior). De bästa ultralöparna är alltså i veteranåldersklasserna. Ultra is forever! 🙂