Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 22:09Jag har genomfört Uppsala 100 km för ett par år sedan, och det var en sjuk känsla när man passerade dubbla marathonsträckan. Det bara flöt på...
Underskatta inte det mentala.
Jag har genomfört Uppsala 100 km för ett par år sedan, och det var en sjuk känsla när man passerade dubbla marathonsträckan. Det bara flöt på...
Underskatta inte det mentala.
Quote from Funbeat user on 9 November 2011, 23:40Back-to-back är en klar favorit. Ultra intervaller känns föga lockande eller smidigt. Lycka till och underskatta aldrig alternativ & mentalträning;)
Back-to-back är en klar favorit. Ultra intervaller känns föga lockande eller smidigt. Lycka till och underskatta aldrig alternativ & mentalträning;)
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 18:59Jag är ett så omoget blåbär att jag inte förstår ultra-vokabulären. Vad betyder "back-to-back"?
Jag är ett så omoget blåbär att jag inte förstår ultra-vokabulären. Vad betyder "back-to-back"?
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 19:09Back-to-back = långpass två dagar efter varandra.
Dubbelpass = två pass samma dag, dock ej nödvändigtvis långpass.Så använder iallafall jag uttrycken.
Back-to-back = långpass två dagar efter varandra.
Dubbelpass = två pass samma dag, dock ej nödvändigtvis långpass.
Så använder iallafall jag uttrycken.
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 19:21Då återstår ju frågan hur man definierar ett långpass också 😉
För den som tränar för halvmaran springer väl inte liknande långpass som den som tränar för 100miles?
Då återstår ju frågan hur man definierar ett långpass också 😉
För den som tränar för halvmaran springer väl inte liknande långpass som den som tränar för 100miles?
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 19:22Aha! Inte riktigt som att binda ihop två löpare rygg mot rygg då, och att de får springa ett långpass som en krabba 😀
Aha! Inte riktigt som att binda ihop två löpare rygg mot rygg då, och att de får springa ett långpass som en krabba 😀
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 19:30@Annica: Nej precis, definitionen av långpass måste ju vara individuell beroende på egen träningsmängd. Kanske man kan säga att långpass ska vara mer än en halv gång längre än de vanliga distanspassen? För min egen del brukar jag numera räkna halvmara som
@Annica: Nej precis, definitionen av långpass måste ju vara individuell beroende på egen träningsmängd. Kanske man kan säga att långpass ska vara mer än en halv gång längre än de vanliga distanspassen? För min egen del brukar jag numera räkna halvmara som
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 19:34Ingen dum idé faktiskt! Den metoden är ju applicerbar på tid också, om man som jag väljer att definiera långpasset efter hur lång tid man är ute och svirar 🙂
Ingen dum idé faktiskt! Den metoden är ju applicerbar på tid också, om man som jag väljer att definiera långpasset efter hur lång tid man är ute och svirar 🙂
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 19:55Jag har knappt tränat några långpass alls senaste kvartalet som är längre än 25 km, men ändå så satsar jag på att förbereda mig för 100 miles. Visst har jag tänkt att det vore bra att köra många långpass på 40-50 km var och varannan helg för att bli bra f
Jag har knappt tränat några långpass alls senaste kvartalet som är längre än 25 km, men ändå så satsar jag på att förbereda mig för 100 miles. Visst har jag tänkt att det vore bra att köra många långpass på 40-50 km var och varannan helg för att bli bra f
Quote from Funbeat user on 10 November 2011, 20:05Låter som att det är många som har marathon i bagaget. Men hur lägger man upp det om man vill spring ultra "nån gång" men som längst sprungit en halvmara?
Låter som att det är många som har marathon i bagaget. Men hur lägger man upp det om man vill spring ultra "nån gång" men som längst sprungit en halvmara?