Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 13:18Hmmm, ja det har du visst rätt i. 🙂 Det gör väl iofs inget tycker jag att man pratar Ultra i en löpgrupp, ska vi ha en grupp för varje distans? Eftersom vi nu fått klart för oss att Ultra är allt över maradistansen så är det ju liksom många gånger väldi
Hmmm, ja det har du visst rätt i. 🙂 Det gör väl iofs inget tycker jag att man pratar Ultra i en löpgrupp, ska vi ha en grupp för varje distans? Eftersom vi nu fått klart för oss att Ultra är allt över maradistansen så är det ju liksom många gånger väldi
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 19:40För mig som glad nybörjare på ultra, så är det otroligt värdefullt med en separat ultra-grupp. För mig så är det så oerhört stor skillnad i förberedelser, tips o trick, vätska, näring etc etc om jag jämför en ultralång löpning med en nåt kortare.
Varje
För mig som glad nybörjare på ultra, så är det otroligt värdefullt med en separat ultra-grupp. För mig så är det så oerhört stor skillnad i förberedelser, tips o trick, vätska, näring etc etc om jag jämför en ultralång löpning med en nåt kortare.
Varje
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 19:47Ja, det är väl just "gränslandet" som är lite knepigt. Alltså kortare ultror som tangeerar marathon och som kan locka fler att fortsätta lite längre och därmed testa ultralöpning. Där är skillnaden hårfin - liksom distansen. 🙂
Vad gäller längre ultror
Ja, det är väl just "gränslandet" som är lite knepigt. Alltså kortare ultror som tangeerar marathon och som kan locka fler att fortsätta lite längre och därmed testa ultralöpning. Där är skillnaden hårfin - liksom distansen. 🙂
Vad gäller längre ultror
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 20:32Jag går nog mot strömmen med att jag kommer att vara kvar huvudsakligen under gruppen löpning. Några orsaker:
- Det är löpning i sig som jag gillar, oberoende av distans.
- Jag är nyfiken på vad "normala" löpare har att säga.
- Jag har aldrig sprung
Jag går nog mot strömmen med att jag kommer att vara kvar huvudsakligen under gruppen löpning. Några orsaker:
- Det är löpning i sig som jag gillar, oberoende av distans.
- Jag är nyfiken på vad "normala" löpare har att säga.
- Jag har aldrig sprung
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 20:42Ja jag håller väl med Janne om att jag som tex saktmodig marathonlöpare inte direkt har i den gruppen att skaffa....men läsa lite om er träning å hitan å ditan vore naturligtvis kuligt..?!...Får väl ta steget över då maratiderna börjar gå mot sex timmar å
Ja jag håller väl med Janne om att jag som tex saktmodig marathonlöpare inte direkt har i den gruppen att skaffa....men läsa lite om er träning å hitan å ditan vore naturligtvis kuligt..?!...Får väl ta steget över då maratiderna börjar gå mot sex timmar å
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 23:03Janne: jag håller inte alls med dig 😀
Jag älskar att springa 5 km lopp i full jäkla spätta (ursäkta språket), känna mig som en gasell (även om jag kanske inte riktigt ser ut som en...)
Jag älskar också den sköna rytmen och det meditativa tillstånd en r
Janne: jag håller inte alls med dig 😀
Jag älskar att springa 5 km lopp i full jäkla spätta (ursäkta språket), känna mig som en gasell (även om jag kanske inte riktigt ser ut som en...)
Jag älskar också den sköna rytmen och det meditativa tillstånd en r
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 23:09En endaste grupp kring löpning? Blir för trångt. Ska rymma alla de som springer kortdistans, medeldistans, långdistans, ultradistans, efter kärlek, efter pengar, i karriärshjulet, från polisen, till bussen, på en gammal bekant, läck, näck...
Jag gillar s
En endaste grupp kring löpning? Blir för trångt. Ska rymma alla de som springer kortdistans, medeldistans, långdistans, ultradistans, efter kärlek, efter pengar, i karriärshjulet, från polisen, till bussen, på en gammal bekant, läck, näck...
Jag gillar s
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 07:11Man kan väl ha grupperingar på de villkor Joakim nämner och låta enskilda löpare deltaga i skriverierna allt efter läggning, intresse och ambitioner. Utan att det behöver vara SÅ jädrans allvarligt. Det kan väl få vara kul - ochså.
Man kan väl ha grupperingar på de villkor Joakim nämner och låta enskilda löpare deltaga i skriverierna allt efter läggning, intresse och ambitioner. Utan att det behöver vara SÅ jädrans allvarligt. Det kan väl få vara kul - ochså.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 08:29Tycker jag också, alltså att det inte är fel med grupperingar.
Därefter fritt val.
Numera är jag med i 7 av väldigt många grupper här på Funbeat, men kapar säkert 95% av trådarna i dessa 7.Janne S "efterlyste" att varför inte då gå ännu längre och ha en
Tycker jag också, alltså att det inte är fel med grupperingar.
Därefter fritt val.
Numera är jag med i 7 av väldigt många grupper här på Funbeat, men kapar säkert 95% av trådarna i dessa 7.
Janne S "efterlyste" att varför inte då gå ännu längre och ha en
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 09:08Egentligen behöver vi väl inte debattera Ultra-gruppens vara eller inte vara. Det är ju självreglerande. Har den bara tillräckligt med aktiva medlemmar så lär den finnas kvar.
Jag är rätt säker på att så tt som alla som är med i Ultragruppen också är me
Egentligen behöver vi väl inte debattera Ultra-gruppens vara eller inte vara. Det är ju självreglerande. Har den bara tillräckligt med aktiva medlemmar så lär den finnas kvar.
Jag är rätt säker på att så tt som alla som är med i Ultragruppen också är me